Escaldes-Engordany posa en marxa un cicle per apropar la poesia al públic

Consistirà en quatre trobades que abordaran les veus femenines, la poesia musicada, l’andorrana i l’expressió poètica personal, sota la conducció de la periodista i escriptora Eva Arasa

Comentaris

L'escriptora, Eva Arasa, i el conseller de Cultura d'Escaldes-Engordany, Valentí Closa.
L'escriptora, Eva Arasa, i el conseller de Cultura d'Escaldes-Engordany, Valentí Closa. Comú d'Escaldes-Engordany

El comú d’Escaldes-Engordany posa en marxa el cicle ‘Poesia sense por’, una iniciativa formada per quatre trobades que vol acostar aquest gènere al públic adult des d’una perspectiva vivencial, accessible i participativa. La proposta, que es farà a la biblioteca comunal i serà conduïda per la periodista i escriptora Eva Arasa, planteja un recorregut que combina reflexió, lectura, escolta i pràctica creativa amb l’objectiu de trencar prejudicis i apropar la poesia. L’activitat neix de la voluntat de “preguntar-nos per què ens fa por la poesia i demostrar que pot ser accessible per a tothom”, ha explicat el conseller de Cultura, Valentí Closa. 

El programa consta de quatre sessions d’uns 90 minuts que estaran estructurades en tres parts: una introducció i contextualització del tema i dels autors, la lectura i el comentari de poemes i, finalment, un taller pràctic d’escriptura o experimentació poètica. Segons ha explicat Eva Arasa, la voluntat és “crear un espai còmode que permeti reconnectar els participants amb la poesia, sovint descoberta per primera vegada durant l’etapa escolar”. El cicle iniciarà el proper 25 de març a les 19 hores, amb ‘Veus de dona’, una sessió que farà un recorregut per aquelles poetes que hi ha hagut al llarg de la història, des d’autores clàssiques com Safo o Sei Shonagon fins a contemporànies com Maria-Mercè Marçal o Teresa Colom.

La proposta continuarà amb ‘De la paraula a la cançó’ (15 d’abril, a les 19 hores), dedicada a la poesia oral i musicada a través de poemes que han arribat al públic en forma de cançó, amb referències a autors com Miquel Martí i Pol, Salvador Espriu o Joan Salvat-Papasseit. Posteriorment, tindrà lloc ‘Veus d’Andorra’ (6 de maig), una aproximació a la poesia andorrana contemporània que posarà en relleu el paisatge, la llengua i la mirada pròpia del país a través de poetes com Teresa Colom, Josep Dallerès o Ester Fenoll. El cicle tancarà el 10 de juny amb la sessió ‘Amb veu pròpia’, centrada en la relació entre poesia i expressió personal que inclourà una pràctica d’escriptura guiada per experimentar amb la creació poètica.

Les sessions es faran a la Biblioteca d’Escaldes-Engordany i comptaran amb places limitades, amb un màxim d’entre 15 i 20 participants per afavorir la participació i el treball en grup. L’activitat és gratuïta i està oberta a persones a partir de 16 anys, amb inscripció prèvia a la biblioteca.

Comentaris

Trending