Els canvis al carrer de la Unió són el fruit dels treballs que, ara fa uns mesos, es van fer de cara a analitzar alternatives durant el temps que duressin les obres per ampliar la xarxa de calor de FEDA. Llavors, des de Govern, com ha explicat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, es va comprovar que hi ha prou espai per permetre aquest tercer carril. Això sí, sacrificant alguns serveis existents actualment com ara les terrasses de dos restaurants i la zona de càrrega i descàrrega d’un hotel, així com un punt de recollida de residus i un carregador de FEDA. Al llarg dels pròxims mesos, s’analitzarà com es poden reubicar i també quins canvis es faran. I la intenció és que, de cara a l’hivern, la nova disposició sigui una realitat.
Aquesta marcarà, com s’ha dit, tres carrils. Els dos laterals, un en cada sentit: de la rotonda del quilòmetre zero al túnel del Pont Pla i viceversa. I, el tercer, el del mig, serà el que s’hagi de fer servir per fer uns girs a l’esquerra que s’han de mantenir vistes les necessitats actuals però, també, les futures. En aquest sentit, Forné ha recordat que el centre comercial que s’està construint al Fener disposarà d’un aparcament de 800 places. I s’entén que obligar els vehicles que hi vulguin accedir des de la carretera general a anar fins a la rotonda de la Dama de Gel i donar la volta seria carregar encara més la via de trànsit.
Forné ha defensat que els canvis suposaran un pas endavant en pro d’una mobilitat més ordenada. En aquest sentit, s’ha calculat que la fluïdesa del trànsit podria millorar fins a un 20%. “Serà un avenç substancial”, ha assegurat el secretari d’Estat. Admet, això sí, que provocaran danys col·laterals: els que patiran els tres establiments afectats per l’eliminació de les dues terrasses i d’una zona de càrrega i descàrrega existent. “Hi he parlat personalment. Evidentment, no estan satisfets, però valoren que se’ls hagi explicat abans. Això, a nosaltres, no es pot aturar, perquè parlem d’uns canvis d’interès general i d’una millora de país”, ha comentat.
Durant la trobada de la Taula de Mobilitat, també s’ha acordat impulsar un estudi conjuntament amb Cambra de Comerç, CEA i l’Associació de Transportistes per veure com es poden homogeneïtzar les normatives sobre càrrega i descàrrega a totes les parròquies. D’aquesta forma, s’espera que, a partir dels resultats dels treballs, els comuns puguin anar adaptant els seus reglaments respectius. El treball costarà 15.000 euros i s’ha pactat que siguin assumits al 50% per Govern i per les entitats empresarials, que hi tenen un especial interès a resoldre “un problema de país”.
D’aquesta forma, es mirarà de fer un estudi amb plena col·laboració amb els comuns. Primer, s’analitzarà la situació actual per, en una segona fase, veure quina és la solució més adient per resoldre les problemàtiques existents. A partir d’aquí, un cop es tinguin el treball, cada corporació haurà de mirar d’adaptar aquests resultats a la seva normativa. En tot cas, no es vol allargar gaire tot plegat. La intenció és que es pugui tenir tot en marxa, igual que amb el carrer de la Unió, abans de finals d’any.







Comentaris (16)