26 persones detingudes durant la campanya de control d’alcohol per les festes de Nadal

Excepte un dels controlats que es va negar a sotmetre’s a la prova, els 25 restants van donar positiu penal; la majoria són homes (23) i residents al país (19)

Comentaris

Un control d'alcoholèmia.
Un control d'alcoholèmia.

La policia ha detingut un total de 26 persones en el marc de la campanya de controls que es va fer durant les festes de Nadal. L’objectiu era dissuadir als conductors d’anar al volant havent begut o consumit drogues. Els arrestos són fruit de les 839 proves realitzades en aquest període, entre l’11 de desembre i l’1 de gener. Segons s’ha informat des del cos d’ordre, hi ha 23 homes i tres dones i, en un dels casos, la persona es va negar a fer-la.

Per tant, un 3% dels 839 conductors controlats van acabar detinguts. 25 van donar directament positiu per alcoholèmia en la prova. Un altre es va negar a fer-la, fet que també és delicte. A banda, cal remarcar que tres dels arrestats es van veure implicats en accidents, dos saldats afortunadament amb danys materials, i un altre amb un ferit.

Segons les dades de la policia, la majoria de les persones detingudes (19) són residents al país, cinc són turistes i dos,fronterers. Del total, 23 són homes i 3, dones. Pel que fa a les taxes, 8 dels positius han estat controlats amb alcoholèmies d’entre 0,87 i 1,20; altres 10 han registrat entre 1,21 i 1,60 grams d’alcohol per litre de sang; 5 més s’han situat entre l’1,60 i el 2,00 i, finalment, els dos restants, amb les taxes més elevades, han donat positius de 2,38 i 2,24. Quant a les edats, de les 26 persones detingudes, 5 tenen entre 18 i 25 anys; 13 més, entre 26 i 40 anys i, les altres 8, més de 40.

Els controls també van permetre imposar 14 multes. En aquests casos, perquè els conductors van donar positiu, però per sota dels 0,87 grams d’alcohol per litre de sang, límit que marca el delicte penal.

Des del cos es recorda que es fan diferents campanyes al llarg de l’any contra la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues amb l’objectiu de dissuadir i prevenir conductes de risc. D’aquesta forma, se segueix el pla d’actuació marcat pel ministeri de Justícia i Interior i es fan per millorar la seguretat a les carreteres i reduir la sinistralitat. La policia les considera “una eina essencial per continuar insistint en la importància de no barrejar el consum d’alcohol o drogues amb la conducció i conscienciar la ciutadania dels perills i les conseqüències greus que pot suposar”.

Comentaris

Trending