Així, la temporada de pesca s’iniciarà el proper 14 de març amb l’obertura de l’acotat intensiu de l’estany d’Engolasters i de l’acotat sense mort del riu Gran Valira. L’obertura de la pesca a la resta de rius i als acotats de pesca en riu s’efectuarà el dissabte 5 d’abril. Així, s’estableix el dissabte 7 de juny com el dia d’inici de la temporada en els estanys, llacs i la resta d’acotats.
En la reunió s’ha fet èmfasi de l’auge de la pràctica de la pesca entre els pescadors menors de 18 anys, concretament, un 26,5% més respecte l’any passat, en la modalitat de pesca sense mort. Aquesta pràctica es fa únicament mitjançant l’ús d’esquers artificials d’un sol ham i aquest ha de ser sense arpó o amb l’arpó aixafat. A més, els exemplars capturats han de ser retornats vius immediatament a l’aigua.
Amb l’objectiu d’oferir peixos de més qualitat s’ha acordat repoblar amb truitetes estanys i rius sense població natural, perquè tinguin un creixement i un comportament més natural.
Igualment, s’ha decidit mantenir sense canvis els escenaris de pesca, la longitud mínima i el nombre de peixos que es poden conservar o transportar per pescador i dia.
Comentaris