Bea no assumirà les funcions pròpies del càrrec fins que no hagi prestat el jurament corresponent. Però aquest pas es farà en breu. Fa gairebé set anys que la jurista ara gestora del patrimoni familiar entre altres activitats que està fora de la carrera judicial. Formalment, això sí, des del 1 de gener del 2020, encara que l’any precedent ja va estar d’excedència després de diversos desencontres amb la cúpula judicial del moment.
Cristina Bea pretenia accedir al Tribunal de Corts després d’anys d’estar instruint casos en l’àmbit penal, l’especialitat que va ostentar durant tota la seva carrera professional com a batlle, iniciada l’any 2000. Fins a la seva excedència i posterior renúncia a la plaça només va deixar la feina un període curt per ocupar la plaça designada pel ministeri de Justícia a la llavors denominada Unitat de Prevenció del Blanqueig (UPB), ara UIFAnd.
Quan va voler fer el salt definitivament al Tribunal de Corts i a partir de les entrevistes personals el Consell Superior va triar una altra de les candidates, Bea va considerar que se li feia un lleig professional i que se li estava dient indirectament que no es comptava amb ella i després d’un temps d’estira-i-arronsa va decidir agafar una excedència, primer, i, un any després, va renunciar a la carrera judicial de forma definitiva.
Ara torna al món judicial com a integrant de l’ens que n’ha de gestionar les regnes. Substituirà Olga Adellach i és el primer nomenament de calat, més enllà d’algunes poques decisions en l’àmbit pastoral, que ha fet el nou bisbe i Copríncep, Josep-Lluís Serrano, que és qui fa la designació de Bea i per ordre seva l’acaba firmant la secretària general dels seus serveis, i confirmada en el càrrec, Concepció García Moyano.









Comentaris (10)