El peatge del túnel d’Envalira s’encareix prop d’un 2,5% el 2026

Govern aprova les noves tarifes a partir de l’1 de gener i prorroga fins al 2030 el descompte del 50% per als residents i treballadors del Pas de la Casa

Comentaris

Una imatge d'arxiu de la zona de peatge del túnel d'Envalira.
Una imatge d'arxiu de la zona de peatge del túnel d'Envalira. ARXIU

Govern ha validat l’actualització de les tarifes del túnel d’Envalira per a l’any 2026, que suposen un increment generalitzat d’entorn del 2% al 2,5% en comparació amb els preus vigents aquest 2025. La proposta ha estat presentada per la societat concessionària, Túnel d’Envalira S.A., i s’aplicarà a partir de l’1 de gener vinent, d’acord amb la fórmula de càlcul prevista en el contracte de concessió.

L’augment respon a l’actualització automàtica basada en els índexs de preus de consum interanuals del mes d’octubre d’Andorra, Espanya i França, que per al 2026 se situen en el 2,70%, el 3,10% i el 0,90%, respectivament. A partir d’aquests paràmetres, el preu per als vehicles lleugers passa dels 7,90 euros actuals als 8,10 euros, és a dir, un increment de 20 cèntims, equivalent a un 2,53%. En el cas de les furgonetes i els vehicles amb remol, la tarifa s’incrementa de 13,90 a 14,20 euros, amb una pujada del 2,16%.

Els vehicles pesants i els autocars veuran augmentar el cost del peatge de 15,90 a 16,30 euros, fet que representa un encariment del 2,52%, mentre que els vehicles de major gàlib o amb més de dos eixos passaran de pagar 19,90 a 20,30 euros, un 2,01% més. Finalment, les motos i vehicles de dues o tres rodes abonaran 4,80 euros, deu cèntims més que fins ara, amb un increment del 2,13%.

Paral·lelament a l’actualització de les tarifes, l’Executiu ha acordat renovar el conveni administratiu de reducció tarifària per al període 2026-2030. D’aquesta manera, es manté la reducció del 50% del peatge per als residents i treballadors del Pas de la Casa, així com per a les empreses andorranes de transport col·lectiu de passatgers de línia regular amb origen i destinació dins del país i per a les empreses de transport de mercaderies amb la radicació comercial principal al Pas.

Com en exercicis anteriors, el pas pel túnel continuarà sent gratuït durant els períodes en què el port d’Envalira estigui tancat al trànsit per causes metereològiques.

Comentaris (6)

Trending