La publicació al BOPA de la licitació posa en marxa el procés per seleccionar l’empresa que tiri endavant les obres, que corresponen a la tercera i definitiva fase que ha de permetre que aquest tram de la xarxa viària compleixi les condicions adequades. Actualment, es posa en relleu, aquesta part de la carretera té només tres carrils i no compta ni amb vorals ni amb voravies. En canvi, gràcies a les actuacions ja enllestides, la resta del tram ja disposa de quatre vies de circulació i 20 metres, en total, d’amplada.
I això és el que es vol ampliar a aquest darrer tram, situat entre els punts quilomètrics 4,42 i 4,5 de la via. En total, uns vuitanta metres de llargada. Cal, s’indica, perquè “les condicions de viabilitat i seguretat són un tant precàries i provoquen retencions, degut a la intensitat de trànsit que suporta”. Amb els treballs es confia que es millori de forma substancial la circulació a aquesta zona de la xarxa viària.
L’actuació contempla eixamplar la carretera entre tres i quatre metres. Per fer-ho, caldrà construir un mur de maçoneria. La idea és poder aprofitar aquest espai guanyat per habilitar un segon carril, en aquest cas en direcció ascendent cap a la Massana i Ordino.
L’obra suposarà una inversió important per a les arques públiques. El cost estimat amb què s’ha llançat la licitació és de 1,055 milions d’euros. Un cop comencin els treballs, es considera que podrien estar enllestits en sis mesos. Per tant, si res es torça, els quatre carrils haurien d’estar habilitats a mitjan de l’any vinent.









Comentaris (1)