Homenatge als ‘quatre fantàstics’ de l’escola d’esquí de Soldeu

Amb més empenta que recursos i ganes per fer descobrir l’entorn natural, fa més de mig segle Josep Areny, Ventura Bonell, Miquel Casal i Josep Casal van posar les bases a un centre d’ensenyament de l’esquí que el 2026 aplega 280 persones

Els quatre homenatjats (Mònica Bonell en representació del seu pare, difunt) i el cònsol de Canillo, Jordi Alcobé, observen el monòlit.
Els quatre homenatjats (Mònica Bonell en representació del seu pare, difunt) i el cònsol de Canillo, Jordi Alcobé, observen el monòlit. ALTAVEU MÈDIA

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Soldeu i les estacions d’esquí en general han dut a terme un sincer tribut als quatre joves amants de la neu i la natura que fa més de cinquanta anys van decidir, amb molta més energia i voluntat que no pas recursos, fundar l’escola d’esquí. Visionaris a la seva manera, Josep Areny, Ventura Bonell, Miquel Casal i Josep Casal van posar en marxa una ‘maquinària’ que 54 anys després ocupa 280 persones. 

Un modern monòlit on es recullen els noms dels quatre impulsors de l’escola d’esquí quedarà per sempre més al pla dels Espiolets per tal que tothom sàpiga una mica més dels orígens de la formació, de la instrucció de l’esquí. Areny i els dos Casal i la filla gran de Bonell, l’actual ministra de Cultura i Esports, Mònica Bonell, han estat els encarregats de descobrir la placa-monòlit que recorda la seva fita. 

Els homenatjats han acudit al pla dels Espiolets mig enganyats, suposant que acudien a un acte més general sobre l’estació d’esquí de Soldeu i allí s’han trobat que tot plegat girava entorn a la seva figura i a la seva decisiva contribució en la posada en marxa del centre d’ensenyament de l’esquí, que és un dels motors d’Ensisa, la societat gestora dels diversos sectors esquiables de Canillo.

-seguirà ampliació-

Comentaris (5)

Trending