Enes Sali demana temps per adaptar-se a l’Andorra: “Necessitaré una o dues setmanes”

El nou extrem tricolor admet que encara no està al 100% després de la seva etapa a l’Aràbia Saudita i la seva participació en el debut de dissabte contra el Ceuta queda en dubte

El romanès Enes Sali, amb la bufanda de l'FC Andorra.
El romanès Enes Sali, amb la bufanda de l'FC Andorra. FCA

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Enes Sali encara necessita temps. El nou fitxatge de l’FC Andorra ha reconegut aquest dilluns, durant la seva presentació com a jugador tricolor, que encara no es troba al seu millor nivell després d’incorporar-se fa tot just uns dies a la disciplina de Carles Manso. L’extrem romanès calcula que necessitarà “una o dues setmanes” per recuperar el ritme i assimilar els automatismes del conjunt tricolor, unes paraules que fan pensar que difícilment serà de la partida dissabte en el debut de lliga contra el Ceuta (18 hores). Tot i això, el futbolista assegura que estarà preparat si el tècnic decideix comptar amb ell.

“Crec que necessito una mica més de temps per agafar ritme”, ha admès Sali, que també considera necessari “aprendre com juga l’equip, com encaixo jo dins seu i entendre-ho tot”. El romanès ha estat encara més concret a l’hora de marcar terminis: “Potser necessito una o dues setmanes per estar al 100%”. Una adaptació que arriba a contrarellotge, amb l’Andorra a només cinc dies d’estrenar una nova temporada a Segona divisió.

Malgrat no trobar-se encara en plenitud, Sali no tanca del tot la porta al partit contra el Ceuta. “Qualsevol cap de setmana estaré preparat. Quan em cridin, si l’entrenador diu el meu nom, he d’estar a punt. És la meva feina”, ha assegurat. L’extrem ja va disputar 45 minuts en l’últim amistós de la pretemporada contra l’Osca, un primer tast que li va servir per tornar a competir després d’un temps sense fer-ho. “Feia temps que no jugava i només portava un parell de dies aquí. A poc a poc vaig recuperant el ritme”, ha explicat.

EL FUTBOL ESPANYOL COM A TRAMPOLÍ

El futbolista de 20 anys arriba al Principat després d’una etapa lluny del futbol europeu i amb la convicció que l’Andorra és l’escenari adequat per rellançar la seva carrera. “Quan vaig saber que estaven interessats en mi, de seguida vaig pensar que la manera de jugar d’aquí era molt atractiva i que encaixava amb el meu estil”, ha relatat. Després d’haver jugat a l’MLS i a l’Aràbia Saudita, Sali reconeixia que trobava a faltar Europa: “Estic molt content de tornar. Crec que el futbol espanyol és el millor del món i fins i tot la Segona divisió és una de les grans lligues d’Europa. Per a la meva carrera pot ser un pas enorme”.

Precisament l’estil de joc ha estat un dels principals arguments que l’han convençut per vestir de tricolor. Sali es defineix com un futbolista creatiu, amant de la pilota i de l’un contra un. “Sempre vull tocar la pilota, sempre la vull tenir. M’agrada crear i encarar constantment”, ha explicat. Unes característiques que, segons considera, encaixen amb la proposta de Carles Manso: “Per la manera com juga l’Andorra, ens agrada tenir la pilota. Juguem una mica com el Barça. Crec que això em pot ajudar molt i jo també puc ajudar l’equip”.

La portaveu del Sindicat, Rebeca Bonache.
Sali, fent filigranes en la seva presentació com a tricolor.

La seva posició predilecta no ofereix dubtes. “On em sento més còmode és a l’extrem esquerre, segur”, ha remarcat. Una demarcació que ha quedat especialment assenyalada després de la sortida de Josep Cerdà al Mallorca. Sali coneix el rendiment que va oferir el mallorquí al Principat i assumeix el repte de recollir-ne el testimoni. “He vist jugar Josep Cerdà i ho ha fet molt bé durant el temps que ha estat aquí. Era un molt bon jugador, però ha marxat i crec que jo també puc fer una molt bona feina. Per això m’han portat”, ha afirmat. I no defuig les xifres: “He de donar el millor de mi i sé que els gols i les assistències arribaran”.

UN VESTIDOR INTERNACIONAL

En els seus primers dies al país, el romanès també s’ha trobat un vestidor -que enguany compta amb diversos extrangers com Efe Akman, Randy Schneider o Julian Rijkhoff- que li ha facilitat l’aterratge. “És un grup molt unit. Quan vaig entrar al vestidor vaig sentir que era com una família”, ha explicat Sali, que ha destacat tant l’acollida dels altres futbolistes estrangers com la de la resta de la plantilla. De fet, més que un company concret, el que més l’ha sorprès ha estat el nivell general dels entrenaments: “M’ha impressionat tot l’equip, l’estil de joc, el ritme dels entrenaments i com treballen. Entrenen molt fort”.

L’arribada a Andorra també pot servir-li per tornar a entrar en el radar de la selecció romanesa, amb la qual va debutar de manera precoç i no ha tornat a participar-hi. Sali considera que jugar a Segona divisió li proporcionarà un aparador important. “És una lliga molt bona i, si ho fas bé, hi ha molts ulls mirant-te. Si l’equip funciona, tots nosaltres també creixerem individualment”, ha assenyalat. El seu objectiu passa, així, per recuperar protagonisme i tornar a acostar-se al combinat nacional.

I mentre recupera el ritme sobre la gespa, també comença a descobrir el país. Sali no havia estat mai abans a Andorra i, de moment, s’allotja en un hotel, però ja ha aprofitat les estones lliures per passejar. “M’agrada molt. Veig totes les muntanyes i és un lloc molt bonic, amb molta natura. Tinc ganes de descobrir-ne més”, ha conclòs. Abans, però, haurà d’acabar de posar-se a punt. La lliga ja és aquí i Sali encara demana una mica de temps.

Comentaris

Trending