Un altre ‘cryptovirus’ afecta un dels grans proveïdors de serveis informàtics del país

Arran de l’atac cibernètic, diversos clients de la tecnològica han tingut dificultats per poder operar amb normalitat i han hagut de tornar, almenys durant unes quantes hores, a processos manuals

La principal afectada en aquesta ocasió torna a ser una empresa proveïdora de serveis tecnològics.
La principal afectada en aquesta ocasió torna a ser una empresa proveïdora de serveis tecnològics. ALTAVEU

L’activitat ‘ciberdelictiva’ va a l’alça. O així ho sembla. Segurament des del ‘cas Andornet’ hi ha més sensibilització per part de molts operadors. Alhora, però, ha quedat clar que Andorra no és un lloc aïllat per als delinqüents cibernètics que els darrers deu dies estarien treballant de valent i afectant diverses empreses sensibles. Un altre ‘cryptovirus’ hauria afectat darrerament un altre dels grans proveïdors de serveis informàtics del país. Per sort o desgràcia, la tecnològica en qüestió no allotja ni a nivell de webs ni de correu electrònic el nombre de clients de l’empresa anteriorment afectada i això ha fet que tingui menys repercussió.

La companyia afectada pel ‘cryptovirus’, del qual pengen accions com el ‘ransomware’, ha tingut moltes dificultats els darrers dies i, de rebot, també s’han quedat sense servei aquells clients als quals la tecnològica els proveeix de serveis informàtics, de programari eminentment. L’Altaveu, més enllà de poder constatar que ha estat afectat el proveïdor de serveis d’Internet -es considera que l’ara afectada és una de les cinc empreses més grans del sector al país- també ha corroborat com clients seus ha tingut fallades totals derivades del ciberatac al proveïdor.

Segons algunes de les fonts, hi ha hagut com a mínim una empresa clienta, un distribuïdor alimentari de certa entitat del país, que ha passat bona part del matí sense possibilitat d’acudir a la tecnologia de nova generació i que ha hagut de fer molts dels processos que actualment es fan via serveis informàtics de manera manual, fet que obligarà a redoblar els esforços i la feina els propers dies per poder introduir tota la feina que durant algunes hores s’ha hagut de fer de manera menys automàtica del que sol ser habitual.

L’atac -que cap administració o agència pública, en aquest cas, no ha confirmat- s’hauria fet a través de VMware. Es tracta d’un sistema que permet operar amb programari, emulant un sistema físic (una computadora, un maquinari, etc.) amb unes característiques de maquinari determinades, és a dir, VMWare permet crear vàries màquines virtuals en una màquina física. En tot cas, s’han encriptat dades o eines del proveïdor de serveis i ha impedit treballar als clients. Durant el dia, almenys les empreses sobre les quals l’Altaveu ha constatat afectació, han pogut anar recuperant la normalitat.

Comentaris (6)

Trending