La màxima autoritat de l’educació francesa a Andorra destaca la formació docent contra l’assetjament

Carole Drucker-Godard ha destacat la preparació dels professors per identificar i gestionar situacions d’abús; cal recordar que el juny passat es va destapar un cas de tocaments al Lycée Comte de Foix

Carole Drucker-Godard al Lycée Comte de Foix.
Carole Drucker-Godard al Lycée Comte de Foix. Altaveu

La màxima autoritat del ministeri de l’Educació Nacional francès a Andorra –la rectora de l’Académie de Montpellier, Carole Drucker-Godard– ha destacat aquest matí el reforç de la formació del professorat en termes d’igualtat per prevenir casos d’assetjament escolar. Cal recordar que el mes de juny passat una alumna de dotze anys va denunciar tocaments per part d’un company. Drucker-Godard, per cert, ha visitat per primera vegada el Principat, on ha fet una ‘tournée’ per diferents centres (el Lycée Comte de Foix, l’École Elementaire d’Andorra la Vella i l’École Primaire de la Massana). L’Académie de Montpellier dona cobertura a tots els ‘collèges’ i ‘lycées’ d’Occitània i Andorra.

“El respecte entre nois i noies passa per la igualtat. I cal mostrar als alumnes que aquesta igualtat existeix, que s’exerceix”, ha assenyalat, durant la visita que ha fet al Comte de Foix, Drucker-Godard, que ha demanat voluntarietat “per ajudar les noies a escollir estudis tècnics”. “Sovint, algunes noies tenen ganes de cursar una formació tècnica, però no ho acaben fent perquè veuen que només hi accedeixen els nois. Hem de treballar per evitar l’autocensura per qüestions de gènere”, ha afegit la rectora, que també ha subratllat la feina que encara cal fer de lluita contra l’assetjament: “Des del ministeri de l’Educació Nacional formem tot el nostre personal perquè puguin identificar els casos, saber gestionar-los, escoltar els alumnes i ajudar-los a obrir-se, parlar quan tenen un problema d’aquestes característiques”.

Rètol del Lycée Comte de Foix en una de les façanes de l'edifici educatiu.

Relacionat

El Lycée reforçarà el sistema de videovigilància dins del centre després d’un cas de tocaments

Drucker-Godard també ha destacat “la singularitat” del sistema educatiu francès a Andorra. Els ‘colléges’ i els ‘lycées’ establerts al Principat depenen directament del ministeri de l’Educació Nacional francès, quan la norma habitual és que els centres francesos ubicats a l’estranger són gestionats pel ministeri d’Afers Exteriors gal.

Per la seva part, l’ambaixador de França a Andorra, Nicolas Eybalin, ha apuntat que el seu aterratge recent al país ha implicat un descobriment “molt ràpid” del sistema educatiu francès. Un sistema de “molta qualitat, amb bona reputació, ben dotat de mitjans i original, únic”. Eybalin ha animat a continuar estrenyent la relació de més d’un segle entre els sistemes educatius francès i andorrà.

D’altra banda, l’ambaixador també s’ha referit al ‘desig’ de sumar auxiliars de llengua francesa als sistemes educatius andorrà i espanyol. “És una negociació que s’està duent a terme amb el ministeri d’Educació andorrà. Tot just acabem d’acollir la nova promoció d’assistents, que estan molt motivats. I he de dir que, per primera vegada, el sistema espanyol ha demanat reforçar el nombre d’assistents. Podríem passar de sis a nou, però no aquest any encara, en els pròxims. Cal negociar-ho amb el Govern i les autoritats educatives espanyoles”.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending