Un trio de folk d’autor representarà Andorra a la semifinal del Sona9 d’aquest 2025

Engrunes Seques ha estat seleccionat pel jurat del certamen entre les dotze formacions que es jugaran passar a la final, que se celebrarà a Barcelona la vigília de la Mercè

Comentaris

El grup Engrunes Seques durant el concert preliminar del SONA9 a Andorra.
El grup Engrunes Seques durant el concert preliminar del SONA9 a Andorra.

El folk-pop d’autor d’Engrunes Seques, una formació creada per David Font Forcada i Laura Garcia Olalla, representarà Andorra a les semifinals del Sona9 d’aquest 2025. El certamen té un elevat prestigi en l’entorn catalanoparlant. Es tracta d’un concurs per descobrir solistes o grups musicals emergents que cantin en català. Per acord amb el Govern, Andorra es garanteix sempre un semifinalista i Engrunes Seques ha estat l’escollit per davant d’Elèctrix, l’altra aposta andorrana en la prèvia que es va fer al Prat del Roure. 

A banda d’Engrunes Seques, la resta de semifinalistes són Babaflow (afro-trap · Banyoles), Bru (bedroom pop · Lleida), Celobert (indie-pop · Barcelona), Cloe Riembau (pop d’autor · La Bisbal d’Empordà), Jara Mago (indie-pop, Sant Pere de Ribes), Júlia Cruz (cançó-pop · Fraga-graus), Júlia Lahoz (pop d’autor · Barcelona), Koré (punk-rock, Sant Cugat del Vallès), La Publicitat (pop-rock, Barcelona), Nineta (pop cançó · Palma) i Sodi (pop-rock, Tarragona).

Engrunes Seques és, s’ha dit, un projecte format per la cantant Laura Garcia Olalla, el guitarrista David Font Forcada i el percussionista Jonás Gimeno (i també per diversos mocadors palestins embolicats amb els peus dels micròfons), fan una proposta de folk d'autor que revisita diverses cançons tradicionals com ara ‘Auzellet que vas volant’ i ‘La molinera de Cervera’ sota el sedàs de ‘loops’ i grans capes de ‘delays’ i ‘reverbs’.

La semifinal se celebrarà de manera excepcional —coincidint amb el 25è aniversari del Sona9— els dies 11, 13 i 17 de juliol a la mítica i renovada sala El Molino de Barcelona. Per als concerts semifinals hauran de dur a terme dues proves: l'adaptació al català d'una cançó enregistrada per un altre artista i la musicació d'un poema d'un autor proposat pel Sona9. La realització de les dues proves s’ha de presentar en directe juntament amb el repertori propi de cada artista.

Un cop realitzats els concerts semifinals, el jurat escollirà els 3 finalistes de la 25a edició del Sona9, que actuaran al darrer concert. Per preparar la seva actuació, tots tres faran una estada de directe a Cases de la Música i, a més, presentaran un set acústic al programa Sona9 d’iCat i enregistraran una cançó inèdita als estudis Camaleó de Blanes, amb l’assessorament de l’enginyer de so i productor Aleix Iglesias. La final del 2025 se celebrarà el dimarts 23 de setembre a la plaça de Catalunya de Barcelona, en el marc de les Festes de la Mercè.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending