Segons s’ha posat en relleu durant la roda de premsa posterior al consell de ministres, es considera que Cal Rafeló, la fàbrica de tabacs Reig i CATSA “són tres construccions històriques i els exponents del patrimoni industrial del país a través del qual es pot llegir un segle d’història d’aquest producte al Principat”. Ara totes tres estan ja definitivament incloses a l’inventari. Concretament, a la secció segona com a béns immobles Inventariats un cop s’ha culminat el procés administratiu iniciat a l’abril i que ha comptat amb l’aval del Consell Assessor de Patrimoni Cultural.
Cal recordar que un d’aquests edificis, CATSA, és propietat, a mitges, del Govern. La va comprar conjuntament amb el comú de Sant Julià per un valor de 4,2 milions d’euros. Ara, s’està treballant per definir quin projecte s’hi pot incloure en el seu interior, sempre respectant les particularitats de l’edifici.
A l’inventari també hi arribarà en uns mesos un altra casa històrica: Cal Llarg i la seva era, situades a Prats. També anirà a la secció segona de l’inventari, com a bé immoble. Novament, seguint les recomanacions del consell assessor. El conjunt arquitectònic està format per la casa i una era amb forn, datades del segle XIX. Totes dues edificacions constitueixen un exemple representatiu de l’arquitectura pròpia i tradicional andorrana que ha arribat fins a l’actualitat en bon estat de conservació i pràcticament sense transformacions.







Comentaris (3)