Especialitzada en esmalts al foc, Riva, que fa molts anys que resideix a Andorra, també és graduada en arts aplicades s’ha dedicat a la restauració de peces (1992). La seva dedicació la porta a explorar en l'àmbit de les joies i orfebreria aplicant esmalts (plaques commemoratives per a empreses, treballs manuals…). Va compartir també aquesta disciplina amb els seus alumnes de diferents centres d’arts i escoles artístiques de Barcelona. Després arriba un silenci artístic de 15 anys, només dedicat a la creativitat, dissenyant per a la publicitat. Un moment clau de la seva vida desperta en ella la necessitat de crear de nou. L'any 2019 comença el seu viatge en la creació de la seva primera col·lecció d'obres amb tècniques mixtes: ‘Tempo’, set de les peces de les quals s’exposen ara.
Venint d'una família de rellotgers, té en la seva possessió moltes peces de rellotges antics (agulles, esferes…) cucuts, i el record del tic-tac. Això la fa reflexionar sobre la importància del temps en la nostra societat i es posa en mans de la seva tècnica i creativitat en un moment on la societat està esperant a casa que passi el temps, el confinament… El resultat és l'obra ‘Tempo’, col·lecció de 20 peces que giren al voltant de la reflexió i el significat filosòfic sobre el temps. Decideix de posar els títols de les peces i el nom de la seva col·lecció en llatí, ja que la paraula ‘tempo’ té a veure amb la mesura del temps i la seva relativitat.
La tècnica que utilitza per a aquest projecte és mixta, incorporant sobre el llenç, les peces antigues dels rellotges i altres materials. Investigant i deixant pas a la improvisació, Marta Riva s'atreveix amb materials més industrials com el ciment, el ferro aconseguint textures i relleus en les seves propostes. El passat mes de novembre, la Galeria d'art Patricia Cancelo situada a Travessera de Gràcia de Barcelona es va interessar per la col·lecció de l’artista andorrana. L'exposició col·lectiva de sis artistes emergents que inclouen les set peces de Riva es pot visitar tot just fins dijous, 5 de gener, a Barcelona.
Comentaris (3)