L’USdA denuncia que hi ha propietaris pressionant inquilins per renovar lloguers amb forts augments

El secretari general, Gabriel Ubach, assegura haver rebut “més de deu” queixes de llogaters a qui se’ls fa arribar per carta o conversa una proposta d’un nou contracte per esquivar les regles de la descongelació que marca la llei ara a tràmit parlamentari

Gabriel Ubach conversant amb Conxita Marsol en els moments previs d'una de les darreres reunions del CES.
Gabriel Ubach conversant amb Conxita Marsol en els moments previs d'una de les darreres reunions del CES. SFGA

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

La Unió Sindical (USdA) ha denunciat que hi ha propietaris que estan pressionant els seus actuals inquilins per fer-los signar nous contractes de lloguer amb increments considerables abans que entri en vigor la llei que establirà com es farà la desintervenció del mercat. El seu secretari general, Gabriel Ubach, avisa que “la gent té por”, ja que “se’ls amenaça que quan venci el contracte se’ls farà fora”. I, per tant, es veuran abocades a buscar un nou pis en un mercat on és impossible trobar res a un preu raonable.

Assegura Ubach que, al llarg de les darreres setmanes, s’han rebut moltes queixes sobre situacions d’aquesta mena. “Més de deu”, afirma. Sigui per carta o per conversa personal. “Els hi diuen que si no accepten, quan toqui renovar el contracte no ho farà”, ha explicat.

Admet el líder sindical que, malgrat haver tingut converses amb inquilins afectats, aquests “tenen molta por”. Tanta que no s’atreveixen a compartir les proves que demostrarien aquesta pressió. “Els hi hem demanat si ens poden deixar la carta o la gravació de la conversa, però no volen per temor a represàlies”, ha indicat. I, davant aquesta realitat, no tenen gaire alternativa: “és ensurt o mort”. I és que, recorda, un cop se’ls faci fora del pis, han d’anar a buscar un de nou en un mercat amb preus disparats.

Per això, Ubach recorda que, durant els treballs previs al tancament de la llei “li vam dir a Conxita Marsol que el si el pis ha de tornar a sortir al mercat, qui ha de tenir prioritat és qui ja hi és”. Així, s’entén que “si la persona ha pagat el lloguer religiosament 10, 15 o 20 anys, ha de poder continuar a l’immoble. Finalment, ha lamentat, “no ho van voler ficar”.

En aquest sentit, el líder de l’USdA no s’ha mossegat la llengua a l’hora de valorar el projecte legislatiu. “Aquesta llei és una merda i portarà molts problemes”, ha afirmat. I ha alertat que les conseqüències poden ser molt greus a nivell social: “Això farà un pet com una gla”.

Comentaris (5)

Trending