Igualtat atén 15 dones que fa més de deu anys que són víctimes de violència de gènere

Dels 226 casos coberts pel servei especialitzat del Govern durant el primer semestre, un 6,6% fa més d’una dècada que van demanar suport per primera vegada, fins i tot amb una persona que hi va arribar el 2008

Simulació d'una agressió que constitueix violència de gènere.
Simulació d'una agressió que constitueix violència de gènere.

Durant el primer semestre, i segons les dades que es van donar a conèixer ara fa unes setmanes, el Servei d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (SAVVG) va donar suport a un total de 226 dones. D’aquestes, 15, entre casos que van tornar a demanar assistència al llarg d’aquest període, i altres que ja provenien del 2024, fa anys que pateixen aquesta xacra. El seu primer contacte amb el Servei va ser fa més d’una dècada. Suposen, per tant, un 6,6% del total d’usuàries.

Així es constata analitzant la informació que el Govern ha fet arribar a la fins fa uns dies consellera general Judith Casal, que un cop es van fer públiques les dades del primer semestre, va voler tenir més detalls de tot plegat. En la contesta, a la qual ha tingut accés Altaveu, es desgranen les casuístiques, sobretot pel que fa a l’any del primer contacte amb el servei, de bona part de les persones.

En concret, per un costat, les 50 usuàries que han tornat a requerir el servei després d’haver-lo deixat. Per l’altra, els 95 casos considerats de prevalença. És a dir, dones que ja estaven sent ateses el 2024. La resta de casos són nous. Per tant, han arribat enguany al SAVVG.

Pel que fa al mig centenar de dones que han estat novament ateses, d’aquestes hi ha cinc casos que ja havien contactat amb el Servei el 2013 o abans. És a dir, fa més de 10 anys. De fet, una dona de 51 anys havia demanat per primer cop suport el 2009. Setze anys enrere.

Pel que fa als 95 casos de prevalença, aquesta situació es dona en deu de les dones. Una d’elles va arribar per primer cop al SAVVG el 2008 i ja hi va tornar el 2022.

Així doncs, entre tots dos llistats, sumen 15 dones que fa més de deu anys que van entrar en l’òrbita d’aquest departament. Del total de casos atesos enguany, 226, suposen el 6,6%. I evidencien que a vegades les situacions de violència domèstica, per molt suport que es pugui donar, no són fàcils de superar.

En la demanda, la secretària d’Estat d’Igualat, Mariona Cadena, desgrana amb profunditat el funcionament del Servei, tot posant en relleu que “és gratuït i garantit” i que es destina “a totes les dones que pateixen o han patit situacions de violència de gènere, especialment en el si de la parella, així com als seus fills o filles”. El conformen, es recorda, professionals de diferents àmbits: social, jurídic i psicològic. També es desgrana altres accions de l’àrea d’igualtat vinculades a la lluita contra aquesta xacra, tot destacant “el compromís” del Govern per intentar erradicar aquestes situacions.

Comentaris (3)

Trending