L’ambaixada russa avisa Andorra que les relacions bilaterals queden malmeses

La legació que Rússia té a Madrid i que cobreix també el Principat fa costat explícitament al posicionament defensat per Carine Montaner davant els bloquejos acordats a actius russos

Yuri Korchagin és l'ambaixador de Rússia a Espanya i Andorra.
Yuri Korchagin és l'ambaixador de Rússia a Espanya i Andorra. arxiu

L’ambaixada russa a Espanya, i també a Andorra, ha lamentat “la decisió d’Andorra de sumar-se a les sancions financeres proposades per la Unió Europea contra Rússia”. I considera que aquesta decisió, aprovada dijous al migdia al Consell General, enverinarà les relacions bilaterals, segons que ha manifestat la legació diplomàtica a través d’un comunicat publicitat al seu portal web. L’ambaixada liderada per Yuri Korchagin ha mostrat el seu suport al posicionament de Carine Montaner.

En el seu comunicat, l’ambaixada de Rússia al Principat assegura que “la primera víctima d'aquest pas seran les relacions bilaterals que sempre s’han destacat per una agenda constructiva”. I hi afegeix que “amb raó algunes persones a Andorra dubtaven la conveniència d’aquesta decisió, com ara la consellera general Carine Montaner que advocava per la neutralitat i la prudència ja que és la primera vegada que Andorra sanciona un país estranger”.

Comentaris (37)

Trending