El triple que va desafiar la lògica

(AMB VÍDEO) El base brasiler Rafa Luz assimila encara incrèdul una cistella per dur el partit a la pròrroga que ja forma part de la memòria recent del MoraBanc Andorra i de l’ACB

Tots els companys van sortir disparats per celebrar l'agònica cistella de Rafa Luz contra el Girona. ACB

Hi ha instants que desborden qualsevol esquema tàctic. Quan el rellotge s’esgota, quan el marge d’error és zero i el cap no té temps per pensar. En aquell segon i escaig final del MoraBanc Andorra-Bàsquet Girona, Rafa Luz va encarnar exactament això: l’instint pur del jugador que s’ho juga tot en un sol gest: “Sense dubtes és la cistella més important de la meva carrera”, admet en declaracions a l’ACB, encara amb el somriure incrèdul d’algú que sap que ha viscut un moment irrepetible.

Amb exactament 1,3 segons per jugar-se i sense temps mort, el base brasiler va demanar la pilota a Stan Okoye i, gairebé sense pensar, va llançar des del seu propi camp. 25,1 metres de distància, 2,28 segons de vol i un silenci que es va convertir en explosió. “Vaig veure que els jugadors del Girona estaven allunyats de mi… Va ser automàtic. Demanar la pilota, llençar-la ben amunt i, no sé si per sort o casualitat, la pilota va entrar neta”, explica Luz.

El pavelló es va ensorrar d’alegria. Luz va igualar el partit i va forçar una pròrroga que el MoraBanc Andorra acabaria dominant, posant el punt final a una bogeria de partit i aconseguint la seva primera victòria a l’ACB d’aquesta temporada. Fins aleshores, el base ja havia signat un paper decisiu: 13 punts, 3 rebots, 3 assistències i un lideratge constant, fins que va acabar expulsat per faltes a la pròrroga.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Liga Endesa (@acbcom)

“Ara puc posar-me a tirar i potser no en poso cap”, reconeix entre rialles. “No confiava que encertaria, però la possibilitat hi era”. També explica que durant les hores posteriors, el seu telèfon bullia: fotos, felicitacions i fins i tot gent esperant-lo al carrer per donar-li l’enhorabona. I és que la seva cistella pot ser una de les més impressionants, ja no només de la lliga espanyola, sinó d’arreu del món.

El seu llançament ja té lloc al record col·lectiu de la lliga. “Quan es treguin cistelles guanyadores a l’ACB, segurament estaré entre aquestes”, deia amb orgull mesurat. El comparava amb moments icònics com el triple de Sergio Llull contra el València o el d’Andrés Feliz davant el Bilbao, però amb la humilitat de qui sap que la seva va ser “només per forçar la pròrroga”. Potser sí. Però aquell tir, des de 25 metres, va tenir la força de canviar-ho tot i que els tricolors aconseguissin el primer triomf oficial de la temporada.