Desenes de famílies, de mares, pares i criatures segueixen les activitats programades pel comú d’Andorra la Vella en diferents punts de la parròquia. La plaça del Poble i el seu escenari han acollit el concert d’Ambauka, amb confeti, serpentines i el drac Qüí fent les delícies dels petits, però també des de la plaça de la Rotonda fins al carrer Callaueta s’han amarat d’activitat infantil. Jocs, tallers i bon ambient per mirar de fer créixer una cultura, la dels espectacles familiars, que encara no està gaire arrelada, queda clar, al país. Segurament, conseqüència de la complicadíssima conciliació familiar i laboral.
Perquè, sàpiguen, que si han vist unes quantes desenes, potser algun centenar, de pares i mares i els seus respectius fills a la plaça del Poble seguint les cançons del grup de Molins de Rei, no és res comparat amb la requesta i les gernacions que poden arribar a acollir a segons quines ciutats catalanes. Segons on i amb quins grups, els Ambauka entre altres, són pràcticament ídols de massa per als petits. I elements com l’esmentat drac acaben sent referents per als menors. D’aquí que rere la música de grups com el liderat per Anna Ferran i Magí Canyelles hi hagi també un treball didàctic i pedagògic.
La voluntat en aquest cas dels Ambauka, que tenen el seu origen al 2008 i en un grup de monitors d’esplai que van decidir donar més identitat a la música que ‘feien’ per als ‘seus’ nens i nenes i convertir-se en artistes de carrer (imaginin-se, que prou podria ser, que els monitors d’AINA munten un grup i es dediquen a amenitzar totes les festes i festetes del Principat i agafen tan reclam que els comencen a citar a la Cerdanya, a l’Alt Urgell i anar-se expandint) és acostar la cultura popular als més petits. Crear escola. Ser la pedrera, gairebé en terminologia futbolística blaugrana, d’un món que, sobretot en l’òrbita catalanoparlant està molt arrelada.
En tot cas, el FestXic, que encara té un munt d’activitats programades tant per aquest dissabte -amb l’estrena d’un espectacle de música, aigua i llums al tomb de les fonts de la Rotonda, amb una versió justament dels Ambauka d’ ‘El gegant del pi’- i per a demà diumenge, ha arrencat amb força i ganes. I fent valer un cap de setmana llarg a Catalunya. I és que algun que altre turista amb canalla no ha deixat passar l’oportunitat de poder fer cultura. De poder jugar amb els fills. I de fer-ho, tot sigui dit, amb una ‘platea’ força més esponjada de la que es troben pels racons catalans. En tot cas, el missatge semblava clar: la cultura popular, per molt que vagi adreçada als petits, continua sent molt gran.

Els cotxets per a bebès, una constant.

Força famílies s'han aplegat al tomb de l'escenari de la plaça del Poble.

Un moment del 'pregó de festa major'.

El concert d'Ambauka.

El concert d'Ambauka.

El concert d'Ambauka.

El concert d'Ambauka i les famílies esperant les bosses del FestXic

Repartiment de bosses del FestXic.

El carrer Callaueta també s'ha omplert d'activitats per als infants.

El carrer Callaueta també s'ha omplert d'activitats per als infants.










Comentaris