L’extreballadora no ha comparegut a la vista, però s’ha llegit el que va exposar en la seva denúncia. La dona, que treballava com a temporera i afrontava el segon any a l’empresa, va explicar que, en una ocasió, mentre netejava el despatx del seu cap, aquest li havia fet comentaris que la van fer sentir incòmoda (“Eres una chica muy guapa y haces muy bien tu trabajo”), tot i que l’episodi no va anar més enllà. Setmanes més tard, tots dos es trobaven en un dels pisos que havia netejat, revisant-lo i acabant de netejar alguns punts abans de posar-lo per llogar quan, segons la seva versió, el seu cap se li hauria apropat massa i li hauria posat una mà a la cintura. També assegura que li hauria dit expressions com “eres una chica muy guapa” i “¿Cómo me ves como hombre?”.
L’home ha negat haver-se apropat a la treballadora, i ha defensat que el que havia passat era un problema de traducció: “Jo gairebé mai parlo castellà i pot ser que digués alguna cosa que malinterpretés”. Pel que fa a la primera expressió, l’acusat ha explicat que li va dir que era “guapa”, traduint de “ets una persona molt maca”: “li vaig dir que era una persona molt maca, perquè al despatx havíem valorat la bona feina que havia fet. Amb català és una expressió molt típica”.
Pel que fa a la pregunta sobre com el veia “cómo hombre”, l’acusat ha assegurat que volia saber com el percebia com a persona: “Li vaig demanar què pensava de mi perquè m’agrada que la gent em valori, si ho estic fent bé i com ho veia. Ella em va dir com a cap molt bé, i jo volia que em digués també com em veia com a persona. Amb castellà pot semblar més violent, però amb català sempre s’ha dit ‘com em veus com a dona o home’. Em referia com a persona”, ha declarat.
Durant aquesta conversa que van mantenir, l’home ha explicat que en un moment va demanar a la noia si tenia por d’ell, perquè va notar que posava una cara rara; posteriorment al cotxe li va demanar disculpes, “perquè vaig pensar que potser m’havia malinterpretat”. Després dels fets la dona no es va tornar a presentar a la feina, i dies més tards va plegar i va posar la denúncia, presentant també un USB amb un àudio gravat de tota la conversa. Segons ha declarat un tècnic d’Igualtat que la va acompanyar en el procés, la denunciant va gravar la veu l’estona al pis en assabentar-se que estaria sola amb el cap, tenint en compte que setmanes abans li havia dit paraules que no havien estat adequades.
L’acusat ha admès que una vegada va escoltar l’àudio va veure que “no havia estat encertat, però no hi havia cap mena de doble intenció ni de dramatisme al darrere”, reiterant que tot es va tractar d’un problema en traduir al castellà. Durant la vista també han declarat algunes de les empleades de l’acusat, que han assegurat que mai havien tingut cap problema amb ell, i que a l'oficina no havia passat res.
Durant el seu informe, la fiscalia ha posat en relleu que si bé és cert que no s’està parlant d’una agressió sexual, sinó d’una carícia que podria arribar a tenir cert component sexual, i que els comentaris que per si sols poden arribar a semblar neutres, “s’han de posar en el context de la situació i veure també com ho viu la dona. Quan s’ajunten tot els comportaments, tenen un component d’assetjament sexual”, ha dit. Per això demanen una pena de quatre mesos d’arrest condicional, i quatre anys sense entrar en contacte amb la dona.
Per la seva part, la defensa ha manifestat que els fets no han estat provats i que existeixen contradiccions amb el que va dir la denunciant. Ressalten que els comentaris “no tenien cap mena de connotació sexual”, i que per poder atribuir aquest delicte hi hauria d’haver una conducta continuada o habitual, greument intimidatòria o alguna exigència de favor sexual. Per això demana la lliure absolució del seu client.








Comentaris (1)