Ha anat del canto d’un duro, o millor dit d’uns quants euros, que la biennal no se celebra. De moment, i si no hi ha un gran contratemps des d’ara i fins a la seva celebració, tirarà endavant. No sense un gran enutjament dels seus principals promotors. L’activista cultural i dissenyador Pere Moles n’és un d’ells. Moles té clar que “organitzem una mostra artística en un entorn natural... una fórmula que funciona i que cal no abandonar” encara que no porti un turisme de massa al país però sí que “posa en valor el nostre estimat país a través de la creació artística”.
La zona de la casa del guarda, entorns del llac, les Pardines i la Carbonera… haurien de ser alguns dels paratges, si finalment acaba quadrant tot, que mostrin les iniciatives dels artistes. Confinament, art i natura, tres en un. Malgrat que han estat a punt de llançar la tovallola, l’equip de Reunió de Papaia i la resta de col·laboradors no ho volen fer. No pas després de rebre la resposta d’Andorra Turisme, de la ministra Verònica Canals. Després de molt perseguir la titular ministerial, finalment els han vingut a dir que el L’Andart no té prou ganxo. Vaja, no els ho han vingut a dir. Els ho han dit amb totes les lletres: que no atrau turisme. Per tant, res.

Moles i el seu equip no acaben d’entendre, no entenen de fet, què fa Andorra Turisme fent de programador cultural. No han pretés mai que la biennal fos un projecte macro… des del punt de vista turístic, almenys. Tenen clar que hi ha un tipus de turisme que ve al Principat pel L’Andart i, en tot cas, Remarquen que és una iniciativa cultural i ambiental de primer nivell. Això sí. I amb aquest ànim treballen i continuaran treballant. Queden, és clar, moltes coses per definir. Des dels artistes a les dates. La no-aportació d’Andorra Turisme els ha trastocat una mica els plans i els ha causat una mica de mal de cap.
Una aspirina i sant tornem-hi. “Volíem tancar les dates amb Andorra Turisme però com mai va contestar els nostres missatges i mai ens va rebre, doncs encara no ho tenim clar ... ho consensuarem amb el comú d’Escaldes-Engordany i d’Encamp si finalment s’alineen”. La cosa va pel bon camí però tancada del tot no està. ¿Quan podrà ser la propera edició, la quarta, del L’Andart? El 2021, segur. ¿A quina època de l’any? Això és una altra cosa. “Hem fet tres edicions: la primera va ser a la tardor, la segona a la primavera i la tercera a l’estiu ... Andorra és maca tot l’any” En fi, juntament amb els creadors, vagin-se preparant per un confinament a la muntanya. Cultural, és clar.
Comentaris