Les idees negres de Nina Rossell

La cantant andorrana Celine Montel continua ‘experimentant’ a París per dotar de coherència el seu treball tot llançant el primer senzill del que espera que sigui, ara sí, un EP que hauria de veure la llum el darrer quadrimestre d’aquest any amb distribució d’Universal

celine nina rossell2

Hauria d’arribar, però no acaba de fer-ho mai. Celine Montel, el nom que figura al passaport de l’artista ara denominada Nina Rossell -i abans Nina, o Nina Ross- espera que a l’enèsim intent sigui el bo. Montel continua experimentant a París, treballant amb compositors i productors per mirar de trobar el to al que hauria de ser el seu primer treball discogràfic sencer. Ha anat llançant temes solts però, admet, no ha acabat de trobar la coherència que espera, ara sí, haver caçat amb ‘Idées noires’. És el primer senzill del que hauria de ser un EP que, també en suport físic, aparegui el darrer quadrimestre d’enguany.

Celine-Nina mira que les úniques idees negres siguin les del títol del tema que ja corre per les xarxes i que ja ha començat a entrar a les ‘play list’. Com més forci agafi el tema, millor per moltes coses. Segur que la que hauria de ser la distribuïdora del projecte, la mítica Universal, s’agafa més seriosament la feina de la laurediana. Alhora, també les ‘play list’ i els ‘streams’, les visualitzacions, marquen la facturació, la remuneració. La música ja no és el que era. I ara els ingressos no arriben cantant als escenaris. O no essencialment.

“Vaig parar (altres iniciatives anteriors) perquè no volia treure un projecte del qual me’n pugui penedir després”

Celine Montel viu per a Nina Rossell. Es dedica en cos i ànima a mirar de trobar la coherència que els propis productors li han assegurat que el seu treball no ha tingut fins ara. Fa bons temes, però no tenen un discurs lineals. Una continuïtat. Una… vaja, una coherència. Per això “vaig parar (altres iniciatives anteriors) perquè no volia treure un projecte del qual me’n pugui penedir després”. Ha estat molt temps fent estudi, treballant amb compositors, i aquesta setmana ha llançat la seva idea negra. ‘Idées noires’ és el primer senzill del futur EP i el que li ha de donar nom.

Música urbana tènue, trista fins i tot, que quedarà compensada a final de juliol o principi d’agost amb un segon senzill amb una vocació més comercial. Al setembre hauria d’arribar el tercer tema i a partir de llavors, i entre octubre i novembre especialment, hauria de sortir a la llum, ara potser sí, un EP que tindrà entre sis i vuit cançons, s’ha d’acabar de definir, de la desena que té treballades. Perquè “segueixo fent cançons, m’agrada fer noves cançons”. I és que la producció de temes ha de tenir una cadència contínua. “Ha de seguir un ritme.”

 

Tot sia per accedir a les ‘play list’ i a partir de les visualitzacions assolir uns ingressos per invertir en el projecte i anar fent girar la roda de la música. “Tot el que trauré és pop urbà, emo, amb tocs pop rock”, explica la cantant, que periòdicament, entre estudi i estudi, s’endinsa en el rodatge dels clips, que també volen una dedicació. I més si pretens que et dirigeixi les peces audiovisuals la sol·licitada Baeby Mama. “Accepta molts pocs projectes; només si veu que el projecte ha de funcionar i la cançó li agrada.”

I les idees negres de Montel la deu haver convençut. Com a mínim, el senzill, a les xarxes des d’aquesta setmana, ja té clip que l’acompanya. Rodat a Rochemaure amb dues jornades senceres que aviat tornaran, perquè Nina Rossell ja prepara un altre clip. No oblida detalls estètics encara que hagi de donar algunes voltes pel trapezi que és França i deixar durant uns dies el quarter general que té muntat a París. “Se’m van obrint portes; la gent va responent molt bé”. A veure si de negres, doncs, les idees només en tenen el títol. I l’EP acaba sent dels colors vius que fins ara no ha tingut.

Etiquetes: