Aquesta tarda la Plaça de la Germandat ha acollit la inauguració d’aquest espai renovat que ha comptat amb diverses activitats com la pintada de grafitis, skate i la música de la colla laurediana. La iniciativa no sorgeix de cap despatx, sinó dels mateixos nois i noies que freqüenten l’espai que demanaven que hi hagués un canvi. El nom “espai jove” els quedava genèric, poc identificatiu. “Això pot abastar moltes coses, però ells volien una cosa més seva”, explica la consellera de Social, Eva Ramos. Entre tots es van posar propostes sobre la taula fins que, finalment, el nom guanyador va ser: L’Espurna. Un nom que evoca energia, creativitat i inici, i que simbolitza aquesta nova etapa.

Tot i el canvi d’imatge, l’essència del projecte es manté intacta. L’espai continua gestionat per la ludoescola amb el suport del comú de Sant Julià de Lòria, i és el dinamitzador, Joel Tomé, qui s’encarrega de programar les activitats i donar vida al dia a dia del centre.
“Necessitàvem una nova imatge a l’espai jove de Sant Julià i vam decidir fer un canvi de nom. Els joves van ser els qui van decidir el nom que volien”, destaca Tomé. Segons explica, aquest pas també ha de servir per fomentar una major implicació dels joves no només de la parròquia, sinó d’arreu d’Andorra, amb una oferta ampliada d’activitats pensades per a ells.

L’Espurna funciona amb inscripció i actualment compta amb prop de 200 joves registrats. En el dia a dia, una vintena hi passen la tarda, una xifra que augmenta en activitats tancades, com la darrera proposta, que va reunir una seixantena de participants.
Un dels reptes pendents, però, és atraure més públic femení. Actualment, la majoria d’usuaris són nois, i des de l’organització es fa una crida perquè més noies s’animin a formar part del projecte i a fer-se seu aquest nou espai.








Comentaris