Els Estanys Forcats, escenari d’exercici de rescat subaquàtic

Els GRAE Subaquàtics dels Bombers de la Generalitat i la Unitat Subaquàtica dels Bombers d’Andorra han dut a terme una pràctica conjunta a 2.600 metres d’altitud

Comentaris

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Els Estanys Forcats han estat l’escenari d’un exercici de busseig en altura protagonitzat pels GRAE Subaquàtics dels Bombers de la Generalitat de Catalunya i la Unitat Subaquàtica dels Bombers d’Andorra. La pràctica ha permès entrenar tècniques de rescat en un entorn advers, marcat per la dificultat d’accés i les baixes temperatures de l’aigua.

L’entrenament s’ha desenvolupat a 2.600 metres d’altitud i ha consistit en la simulació d’un rescat subaquàtic en condicions de màxima exigència. Segons han informat els Bombers de la Generalitat, l’exercici ha reproduït una intervenció en un entorn de difícil accés i amb una temperatura de l’aigua especialment baixa.

Durant la pràctica, els equips han accedit a l’interior de l’estany mitjançant la instal·lació d’un fil guia i han treballat sota un espai amb sostre físic, una circumstància que incrementa la complexitat de les operacions de recerca i salvament.

Paral·lelament, l’ambaixada d’Espanya a Andorra ha informat de la visita de treball al Principat d’un equip de la Unitat d’Activitats Subaquàtiques (UAS) i del Grup d’Especialistes en Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil d’Osca. Segons la representació diplomàtica, la visita ha servit per estrènyer la cooperació amb les contraparts andorranes en aquest àmbit d’especialització.

La portaveu del Sindicat, Rebeca Bonache.
Els efectius de la Guardia Civil que van participar a la trobada.

Les dues iniciatives posen de manifest els vincles de col·laboració existents entre els serveis d’emergència i seguretat dels territoris veïns en matèria d’activitats subaquàtiques i de preparació operativa.

Comentaris (5)

Trending