Desemmascarant l’operació d’Estat contra BPA

La representació lletrada dels màxims responsables de l’entitat bancària insisteixen en demanar a la batlle que instrueix el ‘cas Rajoy’ que exigeixi a la UIFAnd i a l’AFA totes les comunicacions trameses entre el 2013 i el 2015 tant al Sepblac com al Fincen

Comentaris

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

“Va existir una operació dirigida des de estructures de l’Estat espanyol, amb intervenció de persones vinculades als seus serveis d’intel·ligència, orientada a pressionar BPA i a provocar una actuació del Tresor nord-americà contra dita entitat. Per tant, la caiguda de BPA no pot ser examinada únicament com el resultat d’una decisió autònoma de les autoritats nord-americanes o d’una actuació ordinària de supervisió financera.” Amb aquesta rotunditat la representació lletada dels màxims responsables accionarials i executius de l’entitat bancària insisteixen en què calen fer més diligències per aclaria la responsabilitat interestatal sobre la ‘martellada’ al banc andorrà i la seva filial espanyola.

En efecte, en un escrit tramès recentment a la batlle instructora del denominat ‘cas Rajoy’, és a dir, la causa que investiga l’atac contra la sobirania andorrana comès per diversos responsables institucionals espanyols, entre els quals el president de torn de l’època, Mariano Rajoy, que com alguns dels seus ministres està investigat en dita causa, els advocats dels accionistes majoritaris de BPA i dels seus principals executius sol·liciten a la instructora que vulgui requerir a la UIFAnd i a l’Autoritat Financera Andorrana (AFA) perquè aporti totes les comunicacions que hagués fet tant al Sepblac com al Fincen durant els anys 2013, 2014 i 2015 per saber quin tipus d’informació es van intercanviar

“Estem davant de correus procedents d’un domini acreditat com a pertanyent a l’entorn del CNI, en els quals es parla obertament de BPA, d’Andorra, del Tresor americà, del FinCEN, de contactes polítics i de la necessitat de mantenir viva una actuació determinada contra l’entitat”

La demanda ja s’ha fet en altres ocasions però s’hi insisteix vistes les evidències que van apareixent. I és que no queda dubte que des d’un domini electrònic lligat als serveis d’intel·ligència espanyols, al Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), es van enviar correus electrònics en què quedava clar que hi havia maniobres d’alt nivell per pressionar i enderrocar BPA, entre altres, dins de la denominada ‘Operació Catalunya’. La defensa dels antics màxims responsables de BPA recorden que el jubilat comissari de policia José Manuel Villarejo va confirmar en seu judicial andorrana que efectivament el domini areatec.com. I des d’aquest domini el propi Villarejo va rebre correus on es deixava constància de moviments en què “els teus caps i els meus” seguirien ordre del “PG”, que hauria quedat acreditat que feia referència a president del govern.

En els correus enviats des del domini areatec.com es parla obertament de BPA i de les estratègies que se segueixen no només per fer caure el banc si no també, una vegada ja haguda la intervenció, poder ‘rematar-lo’, veient que els seus propietaris han posat en marxa tot un seguit d’actuacions encaminades a aclarir perquè hi havia hagut aquell atac tan fulgurant contra l’entitat bancària a Andorra i la seva filial a Espanya. De fet, es deixa constància, per exemple, que es demanarà al Tresor americà i al Fincen que emetin una nova alerta perquè acabi de ‘matar’ el banc andorrà, circumstància que ja no es va produir. Al contrari, al cap d’un any es va deixar sense efecte el primer avís. Però ja n’hi havia hagut prou. 

Cerni Escalé amb un posat d'allò més seriós després de la trifulca amb Espot i Martisella.

Relacionat

Els correus del CNI en el ‘cas BPA’: veritat o mentida?

“Estem davant de correus procedents d’un domini acreditat com a pertanyent a l’entorn del CNI, en els quals es parla obertament de BPA, d’Andorra, del Tresor americà, del FinCEN, de contactes polítics i de la necessitat de mantenir viva una actuació determinada contra l’entitat”, es diu en l’escrit recentment presentat a la instructora del ‘cas Rajoy’, on es recorda que en un decret publicat al BOE queda clar que el domini areatec.com està vinculat al CNI espanyol.

“Aquests correus, ara no poden ser valorats com simples comunicacions privades, ni com intercanvis aliens al funcionament d’estructures estatals. El seu origen, provinent del CNI, obliga a contextualitzar el seu contingut dins d’una actuació d’Estat o, com a mínim, dins d’una actuació impulsada, tolerada o coneguda per estructures vinculades als serveis d’intel·ligència espanyols”, es manté. I en aquest marc, i com que hi ha informació que s’hauria usat per fer intervenir el Fincen que només estava en mans de les autoritats andorranes, per això es pretén saber quines comunicacions hi va haver amb participació de l’AFA i la UIFAnd per aclarir si la informació emprada va sortir d’Andorra mateix.  

Comentaris

Trending