L’entitat ha convocat aquesta tarda als mitjans de comunicació en una roda de premsa prèvia per acabar d’explicar com funcionarà la manifestació. Asseguren que les reivindicacions continuen sent les mateixes que va portar un gran nombre de gent a sortir els carrers el 5 d’abril de l’any passat. “No hem canviat ni una coma”, diu Bonache. Durant aquest temps han estat treballant sota la taula d’habitatge, mantenint reunions i diàlegs amb els grups parlamentaris, però “ha arribat un moment que estem veient que no ha servit de res. L’única opció que queda és que el poble s’organitzi i surti, i que demani al seu dret a un habitatge digne”.

Si es pot acabar de quadrar, la setmana vinent el Sindicat hauria de reunir-se amb Demòcrates i Ciutadans Compromesos, i esperen que la mobilització de demà, sigui l’empenta final que faci reflexionar: “esperem que sigui un punt de dir ‘Anem a mirar altra vegada la llei, anem a treballar les esmenes una altra vegada i anem a veure si podem arribar a un consens’”.
Ara bé, ho tenen molt clar. Si després de la mobilització, la reunió i haver vist el document que l’entitat els va fer arribar continua sent un “no rotund”, la resposta del Sindicat serà encara més contundent: “Continuaríem preparant coses: Una altra manifestació, més concentracions. La gent està molt escalfada. Hi ha qui diu que tallar la frontera, però no és tan fàcil fer-ho. Podem fer concentracions. Podem tornar a preparar un altre mani que sigui en una altra parròquia i tallar una altra parròquia. Podem fer una concentració amb els clauers…”, ha exposat Bonache. Esperen, però, que no s’hagi d’arribar en aquest punt i que durant la reunió que tenen pendent es pugui treballar, dialogar: “Volem que se’ns escolti. Les esmenes que nosaltres hem proposat no han sortit d’una vareta màgica, han sortit de l’esforç del treball d’un grup d’anàlisi que porta a treballar mesos i mesos”.
Bonache ha ressaltat que les protestes que hi va haver el passat 28 d’abril durant el discurs del cap de Govern, Xavier Espot, en la visita del Copríncep francès, ha animat a molta gent a lluitar per fer front a la crisi de l’habitatge, i fa una crida als ciutadans d’Andorra a que surtin demà al carrer: “Que vingui moltíssima, moltíssima, si us plau, que vingui tothom, que necessitem totes les mans possibles, necessiten totes les veus possibles. No estem sols. Hem de fer soroll, i l’única manera és organitzar-se col·lectivament, pressionar, sortir al carrer i demanar una cosa que és tan vital com el dret a un habitatge digne”.








Comentaris (2)