Així s’ha informat des de l’organisme. En total, entre gener i juny s’han atès 2.073 consultes. Això suposa un increment de prop del 70% respecte al mateix període de l’any passat i que pràcticament iguala el volum de les registrades durant tot el 2025. A l’entendre dels rectors de l’IINH, “aquesta evolució consolida el creixement sostingut del servei d’informació i orientació en matèria d’habitatge”. De fet, des de la posada en marxa de l’entitat, el 2020, s’ha triplicat el nombre d’atencions.
Les consultes més freqüents han estat les relacionades amb els habitatges del parc públic -tant de protecció pública com de preu assequible-, les actualitzacions de les rendes dels contractes d’arrendament, els ajuts públics en matèria d’habitatge, les pròrrogues dels contractes de lloguer i el procediment per recuperar un habitatge per a ús propi o familiar. Aquests cinc àmbits concentren el 70% del total de consultes rebudes.
Per tipologia, les consultes sobre habitatge del parc públic representen el 17,7% del total, seguides de les relatives a l’actualització de les rendes (17,3%) i dels ajuts públics (16,2%). També destaquen les rebudes sobre les pròrrogues dels contractes d’arrendament (11,5%) i sobre la recuperació de l’habitatge per a ús propi o familiar (7,7%). Com a novetat d’aquest semestre, també s’han registrat demandes vinculades a l’entrada en vigor de la nova normativa que regularà els contractes d’arrendament per al període 2027-2030.
Pel que fa al perfil de les persones usuàries, el 39% de les consultes han estat realitzades per llogaters mentre que un 15%, per propietaris. Ara bé, el grup més nombrós, amb un 46%, és d’immobiliàries, gestories, particulars i altres organismes. A destacar especialment l’augment de les demandes procedents dels professionals i altres actors del sector, “un fet que evidencia la consolidació de l’INH com a punt de referència per a l’assessorament tècnic en matèria d’habitatge”.
Durant aquest primer semestre, el 53% de les persones que han fet consultes han estat dones i el 40% homes, mentre que el 7% restant correspon a consultes efectuades a través de canals no personalitzats. Els mesos amb més activitat han estat gener i febrer, coincidint amb les demandes relacionades amb l’actualització de les rendes segons l’IPC, i juny, marcat per les novetats legislatives.
En relació amb el Programa d’accés al primer habitatge de propietat, aprovat l’octubre de l’any passat, l’INH ha gestionat 157 consultes durant els primers sis mesos de l’any. Des de l’inici de la iniciativa, s’han presentat 38 sol·licituds, fet que, s’assegura, “confirma l’interès de la ciutadania per aquesta línia de suport a l’accés a un primer pis de propietat”.








Comentaris