La protesta per la crisi de l’habitatge ofega el discurs d’Espot davant Macron: “Ja n’hi ha prou”

(AMB VÍDEO) Pancartes més espaioses que els pisos per a joves i crits de “fora, fora” obliguen el cap de Govern a haver d’alçar la veu perquè, tot i la megafonia a la plaça del Poble se’l pugui sentir

Comentaris

Pancartes de protesta per la situació de l'habitatge.
Pancartes de protesta per la situació de l'habitatge. ANNA MENCOS

La protesta per la crisi de l’habitatge s’està sentint de valent a la plaça del Poble. Tant, que els crits que centenars de persones estan entonant ofeguen el discurs del cap de Govern, Xavier Espot, davant els dos Coprínceps, el francès, Emmanuel Macron, i l’episcopal, Josep-Lluís Serrano, que ha d’alçar la veu perquè se’l pugui sentir. I això que hi ha un ampli dispositiu de megafonia.

Crits com ‘ja n’hi ha prou’, ‘fora, fora’ i fins i tot ‘dimissió’ es deixen sentir de valent igual com pancartes que fan referència a la situació de dificultat per accedir a habitatge de lloguer assequible i, en general, a pisos en condicions i a un preu assumible per a la classe treballadora del país. En molts punts de la plaça no se sent res de res mentre Espot parla de la pandèmia o agraeix l’esforç de l’Elisi per tal de fer accelerar l’actuació a l’RN-20 per poder reobrir la carretera amb més celeritat de la prevista.

Ja abans que comencessin les al·locucions, ciutadans amb dificultats per accedir a lloguers assequibles, especialment joves, consideren que la visita del president francès, que no sempre tenen clar que també és cap d’Estat a Andorra, “és una ocasió que hem d’aprofitar per donar veu i que la gent vegi que hi ha un problema”. S’estaven preparant per mostrar la seva queixa a Emmanuel Macron. I ho fan amb pancartes amb què, jugant amb ironia, remarquen que tenen més espai que els habitatges on haurien d’anar a viure.

Dues de les manifestants per la qüestió de l'habitatge.
Dues de les manifestants per la qüestió de l'habitatge. ALTAVEU MÈDIA / ANNA MENCOS

Les primeres manifestants en arribar a la plaça del Poble havien lamentat que “hi ha gent que té por a sortir al carrer” no saben ben bé perquè quan, el que s’ha de fer, és “fer-nos escoltar” perquè “potser hi ha més gent que se n’adona que hem d’actuar ara mateix i no quan ens hagi agafat el toro”. Hi ha hagut ciutadans que han anat per lliure a la protesta, i d’altres que han acudit seguint la crida del Sindicat de l’Habitatge. 

De fet, el representant del Copríncep francès, Robert Mauri, ha acudit a parlar amb alguns dels portaveus del sindicat per tal d’assegurar que quan parli Macron es respectarà el discurs i els xiulets i la cridòria que hi ha amb Espot s’aturarà posteriorment. D’entrada hi ha hagut acord. De sortida caldrà veure què passa. Espot s'ha vist manifestament molest durant el seu discurs, i fins i tot ha deixat anar, tot parlant, “si la gent ens deixa”, mentre es donava més volum a la pantalla per mirar de dissimular els crits.

-seguirà ampliació- 

 

-seguirà ampliació- 

Comentaris

Trending