Dels fets n’han transcendit pocs detalls perquè, s’ha dit, la investigació està oberta i en el cas de la sostracció de les matrícules, a la zona dels Plans de la Massana, aquesta va causar una enorme perplexitat en el propietari del cotxe afectat, que no se’n sap avenir de la inseguretat que hi comença a haver, a parer seu, al país. Però el ‘robatori’ de les plaques no es va descobrir fins després que el suposat ‘lladre’ hagués protagonitzat una altra situació d’allò més surrealista, amb persecució policial i accident de danys materials inclòs.
És la nit de dissabte a diumenge quan un vehicle marxa sense pagar d’una gasolinera. A Sant Julià. Deixa a deure uns 140 euros, segons que ha pogut saber l’Altaveu, en carburant. Advertida la policia, s’inicien els controls pertinents. Agents del cos van controlar el vehicle a la frontera del riu Runer i mentre verificaven la identitat del conductor, aquest va fugir a gran velocitat en direcció a Andorra la Vella. Es va donar l’alerta a la resta d’efectius que van iniciar una persecució per aturar-lo. Els moments de més tensió, segons algunes fonts, es van viure per Santa Coloma.
El conductor va apagar els llums per dificultar el seu control i va circular contra direcció i a molta velocitat per intentar fugir fent cas omís dels senyals policials i creant un perill afegit per als usuaris de la via, ja que era l’hora de tancament dels locals d’oci nocturn i podia provocar un accident greu. Mentre intentava escapar va acabar perdent el control del vehicle i va impactar contra un fanal al carrer Baixada del Molí, d’Andorra la Vella, on va ser detingut. Hi ha només danys materials.
El detingut és un jove de 23 anys al qual inicialment se li imputen delictes contra la seguretat col·lectiva i contra la Funció Pública. Es deté el conductor amb la sensació que va sota els efectes de l’alcohol o alguna substància però no dona positiu, aparentment, de res. I en aquestes que, segons algunes fonts, de cop i volta sembla indisposat. Es troba malament. Se l’ha de traslladar a l’hospital i els metges, almenys en aquell moment, decideixen quedar-se’l en observació.
Internat al centre sanitari, la fiscalia ordena al cos de seguretat que formalment se l’alliberi per, d’aquesta manera, no condicionar tampoc la policia a haver de tenir una patrull de guàrdia custodiant el detingut a l’hospital. Es fa el pas des del punt de vista legal. Però es comença a indagar sobre l’afer. I mirant sobre el vehicle accidentat, es descobreix que les plaques de matrícula no es corresponen. I s’arriba a la conclusió que han estat sostretes. En conseqüència s’imputarà al jove, també, una infracció contra el patrimoni. I a l'interior del vehicle accidentat hi ha les autèntiques plaques.
SISPONY
I és aquí com l’afer es trasllada cap a la Massana, als Plans, a Sispony. Vint minuts després de les 5 de la matinada desperten un veí de la zona, titular del vehicle a qui correspondrien les plaques que duia el cotxe accidentat. Efectivament, aparcat al carrer, el seu vehicle -encara que habitualment el condueix la seva parella- no té cap de les plaques que hauria de tenir i que duia quan el va estacionar. És l’únic amb aquesta alteració, explica l’afectat. “Hi havia vint cotxes en filera i a cap més se li va sostreure res”, indica l’home, que no rep cap més informació de la policia i comença a malpensar i preocupar-se.
Això sí, aconsellat per la policia, el titular del vehicle en qüestió, interposa una denúncia. Els agents només li expliquen que pot estar tranquil, que creuen saber qui és l’autor de la sostracció de les plaques de matrícula. Però això no amaina el titular del cotxe immatriculat ara, que durant hores va malfiar-se de si algú li volia mal. Però les indagacions de la policia, encara embrionàries, van per una altra banda. Aparentment, el cotxe accidentat ja havia estat objecte d’una compravenda prèvia no pas perfeccionada de manera seriosa. I per saltar-se algun pas, l’home que hi hauria intervingut, l’internat a l’hospital, hauria decidit canviar-li la matrícula.
Tot plegat és el punt de partida d’unes indagacions que han de permetre veure fins on arriben però que, ara mateix, fan malfiar-se de l’home de l’atac de no se sap què. Probablement tornarà a ser convocat o més i tot per la policia en breu si no ho ha estat ja, atès que les sospites és que del seu comportament i les seves activitats de poc es pot refiar. I que hi ha més de tripijocs i joc brut que de bona fe i millors intencions.







Comentaris (4)