En declaracions a Altaveu, León ha remarcat que el Govern “lamenta profundament als fets” i ha volgut “posar-se a disposició de les famílies que passen moments complicats”. A la vegada, ha defensat que “des que la policia va tenir coneixement dels fets s’ha donat màxima prioritat al tema”. Així, la primera denúncia va arribar “fa vuit o deu dies” i des de llavors, “s’han destinat efectius uniformats i de paisà” a fer vigilància i, sobretot, “s’ha anat avançant”.
Ara mateix, ja són dues les denúncies que ha rebut el cos, però es té clar que el nombre podria augmentar, sobretot un cop la situació ha saltat a domini públic. “Hi ha tota una sèrie de vídeos i ara cal veure si s’acaben materialitzant en més denúncies”, ha apuntat el secretari d’Estat
Les investigacions policials, ha explicat León, han tingut ja resultats. Així, “ara està judicialitzat”. És a dir, s’ha passat tota la informació recopilada a la Batllia -lògicament a la secció de menors per l’edat dels implicats- i ara és la Justícia la que ha d’actuar. En tot cas, i amb la prudència necessària en aquests casos, entre el que s’ha traslladat des del cos d’ordre hi hauria també la identificació d’alguns dels agressors. Per prudència, Govern no ha volgut donar més detalls pel que fa al nombre o altres dades.
A la vegada, León remarca que, ara, és la Justícia la que ha d’analitzar tot plegat. I hi ha diferents aspectes a tenir en compte. “Primer, hem de veure si els fets mereixen algun tipus d’actuació penal i això correspon al batlle”, ha indicat. I, a la vegada, també caldrà tenir en compte l’edat dels presumptes agressors i si, en cas que hi hagi delicte, són imputables o no.
I, més enllà d’haver portat tota la informació a seu judicial, també es deixa clar que es mantindrà el dispositiu per garantir que les agressions no es tornen a produir. Els controls amb efectius del cos d’ordre, tant uniformats com vestits de carrer, es mantindran, ja que “suposen un element per dissuadir”. Així doncs, “els continuarem aplicant al voltant de les escoles i als entorns en els quals sabem que es reuneixen”.
Per sobre de tot, des de Govern s’ha volgut també fer una crida a la ciutadania. S’admet que els fets poden “crear alarma social” i, justament per això, es demana “mantenir la calma, la prudència i la cautela”. Es remarca novament que “s’està actuant des del primer moment i donant al tema la màxima prioritat”. A la vegada, s’aprofita per demanar la col·laboració ciutadana. “El que cal fer és que si qualsevol jove o adult veu fets que es puguin correspondre amb una conducta violenta els ha de posar en coneixement de la policia i s’actuara”, indica.
En aquesta crida a la calma també es demana ser prudent a l’hora de parlar de la possible existència de grups organitzats. A l’entendre de León, “és prematur parlar de qüestions com aquestes”. Així, el secretari d’Estat indica que “el que hi ha és una sèrie de fets que s’han d’investigar i és important apel·lar a la cautela perquè determinats comentaris creen alarma social”. Així, remarca que “no estem en disposició de parlar de bandes” i demana que “no hem de treure tot plegat de context”.
Des de Govern també es defensa que des de fa temps s’intenta conscienciar els escolars del que poden suposar certes actuacions. “És important que se sàpiga que es fan accions preventives”, ha indicat León. Així, ha recordat que “es fan xerrades als col·legis amb membres del cos de policia, del penitenciari i educador”. Per tant, s’explica als menors “les conseqüències a què es poden enfrontar”.









Comentaris (31)