El consolat britànic fa costat a la família de jove Tristaina: les despulles seran incinerades

Els pares del noi de 28 anys accidentat diumenge al pic de l’Arbella hauran de fer estada a Andorra alguns dies més fins a recuperar les cendres del seu fill i poder tornar cap a Nova Zelanda

Una imatge de dependències del consolat britànic a Barcelona.
Una imatge de dependències del consolat britànic a Barcelona. arxiu

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Representants del consolat britànic a Barcelona han estat fent costat als pares del jove de 28 anys que va morir diumenge passat en, suposadament, patir una relliscada al pic de l’Arbella, al circ de Tristaina, i colpejar-se especialment el cap en una caiguda de diversos metres. Els familiars venien de Nova Zelanda en un viatge llarguíssim i molt cansat que, a més a més, tenia la connotació que tenia. Els progenitors del jove, que han decidit incinerar les seves despulles per mirar d’accelerar els tràmits, van fer tot el vol sense saber el desenllaç final de la desaparició del seu fill, que era un amant del muntanyisme i voltava per molts punts d’arreu del món.

Els representants del consolat del Regne Unit -el noi tenia actualment establerta la seva residència a Londres i disposava de la nacionalitat britànica- van fer el trajecte des de Barcelona fins a Andorra amb la família. I els van dur fins a l’hospital on se’ls va explicar tota la situació amb integrants del cos de muntanya de la policia, que són els que van acabar responsabilitzant-se del rescat del cos i posterior investigació del succeït, i dos facultatius del centre sanitari, on hi ha les dependències del tanatori.

L'helicòpter volant a la zona d'Arcalís aquest dijous al migdia.

Relacionat

El jove mort a Tristaina hauria relliscat i hauria caigut de molts metres estavellant-se de cap

En tot moment haurien estat acompanyant els familiars, que s’estaran a Andorra almenys fins dimarts. El fèretre s’incinerarà previsiblement dilluns i fins al cap de 24 hores no es poden recuperar les cendres. Segons les diverses fonts consultades, els familiars dels joves, dins de la desgràcia, no haurien posat cap objecció a l’actuació de les autoritats andorranes ni a les explicacions rebudes sobre el desenllaç, sobre l’accident de muntanya sofert pel seu fill, que patia una pre-hemiplagia malgrat que això no li impedia fer excursions de cert nivell en diverses muntanyes d’arreu. La investigació, per tant, s’ha donat totalment per tancada.

Comentaris

Trending