Petició a change.org perquè Gili rectifiqui i permeti l’exposició d’art prohibit sense censura

La campanya, que acumula més de 130 suports, demana respectar la llibertat d’expressió i qualifica com a “greu i decebedora” l’actuació de la corporació

Imatge de la web de change.org on hi ha la petició.

La resposta de la ciutadania a la censura aplicada a l’exposició del Museu de l’Art Prohibit que va inaugurar-se dijous i que immediatament després es va cancel·lar segueix activa. Després que aquest divendres es convoqués una petita protesta just als peus de l’Espai Caldes, ara s’ha creat una petició a la pàgina web change.org que demana a la cònsol, Rosa Gili, que rectifiqui i permeti la mostra sense cap tipus de limitació. Fins a primera hora de la tarda d’aquest dissabte ja acumulava més de 130 firmes de suport.

“Sra. Rosa Gili, rectifiqui. #somEspaiCaldes”. Aquest és el títol que se li ha donat a la petició creada a la pàgina change.org per intentar que la cònsol d’Escaldes, i de retruc el comú, faci marxa enrere amb la censura aplicada a la mostra ‘La censura és la comissària d’aquesta exposició’ i permeti que es pugui veure de forma completa al país, és a dir, incloent la famosa portada de la publicació satírica francesa Charlie Hebdo que dijous va desencadenar la polèmica.

“És decebedor i greu” que la cònsol hagi censurat una obra d’una exposició sobre obres censurades del Museu de l’Art Prohibit el mateix dia de la seva inauguració, resa l’argumentari de la petició. Igualment es recorda que la portada retirada ja s’havia exposat en dues ocasions al país, ara fa 10 anys, en exposicions vinculades a la Massana Còmic. “No es tracta de repetir la història, sinó de preservar el nostre dret a la llibertat d’expressió”, afirmen. Així, deixen clar que la ciutadania “no accepta aquesta acció de censura” i per aquest motiu demanen a Gili que rectifiqui.

Alhora fan una crida ciutadana perquè es firmi la petició i així “fer valer els nostres drets i assegurar-nos que les nostres veus siguin escoltades”. “Respectarem la llibertat d’expressió i el dret a gaudir de l’art lliure de censura”. Finalment demanen que es firmi la petició perquè l’exposició es quedi a Andorra “sense censura”.

Etiquetes: