L’IAD destinarà 6.000 euros a la primera fase de disseny i creació del Centre Documental de la Dona

L’entitat presenta el pressupost per al 2026 amb una reestructuració orientada a millorar l’eficiència en la gestió, ajustant les partides i traslladant una part de les que s’han reduït a finançar l’enquesta nacional de gènere de l’Observatori d’Igualtat

Comentaris

Judith Pallarés assumeix la secretaria general de l’Institut Andorrà de les Dones.
Judith Pallarés assumeix la secretaria general de l’Institut Andorrà de les Dones.

L’Institut Andorrà de les Dones (IAD) ha presentat el seu pressupost per a l’any 2026, amb un lleuger increment del 0,73%, arribant als 187.482,37 euros, només 1.362,71 euros més que l’any anterior. Aquest pressupost reflecteix una reestructuració interna orientada a millorar l’eficiència en la gestió, així com una aposta clara per continuar amb les seves tasques fonamentals. Un dels aspectes més destacats del pressupost per al 2026 és la partida de promoció cultural, que disposarà de 6.000 euros per començar la primera fase de disseny i creació del Centre Documental de la Dona.

Aquest projecte, en col·laboració amb la Biblioteca Nacional d’Andorra, pretén ser un referent cultural i documental dedicat a la història, la contribució i les fites de les dones a Andorra. La creació d’aquest centre forma part d’una estratègia més àmplia per donar visibilitat al llegat de les dones en la societat andorrana i preservar les seves aportacions amb un ampli ventall d’informació bibliogràfica i documental especialitzada sobre temes que van des de la ciència i la sociologia fins a la història, la teoria feminista i la legislació, entre d’altres. Aquesta serà una de les principals tasques de l’IAD pel 2026, que hi destinarà una part important de la seva partida de promoció cultural de 6.000 euros amb els quals es preveu iniciar la primera fase de disseny i creació del Centre Documental de la Dona. 

La titular de Cultura, Mònica Bonell, i la presidenta de l'IAD, Montserrat Ronchera.

Relacionat

Cultura i l’Institut Andorrà de les Dones impulsen la creació d’un Centre de documentació de la dona

D’altra banda, el pressupost de l’IAD per al 2026 contempla una reestructuració de les funcions internes de l’Institut. La contractació de la tècnica administrativa a temps complet substituirà la plaça de mitja jornada prevista inicialment per al 2025. Aquesta reestructuració també inclou la modificació del lloc de treball de l’actual tècnica, qui, després d’acabar la seva formació reglada, assumirà les funcions de tècnica d’igualtat. 

Pel que fa a les altres partides, el pressupost manté una línia similar al de l’any anterior, amb ajustaments en les despeses destinades als projectes. Malgrat les reduccions en algunes partides, es manté una inversió en àrees clau, com les conferències, reunions i cursets, que incrementen lleugerament. La diferència es trasllada a finançar un part de l’enquesta nacional de gènere de l’Observatori d’Igualtat. També incrementa la partida destinada al manteniment de la pàgina web, amb l’objectiu d’introduir modificacions a la base de dades de dones referents i incorporar formacions d’accés en línia. 

Finalment, el pressupost de la IAD no contempla aportacions extraordinàries ni subvencions, però si es contempla l’exploració de noves vies de finançament que permetin una major capacitat d’acció.

Comentaris (1)

Trending