El fort vent condiciona l’activitat a pistes i impedeix obrir les cotes més altes

(AMB VÍDEO) El port d’Envalira s’ha hagut de tancar i l’accés al país per França torna a ser complicat, dificultant novament l’activitat comercial al Pas de la Casa

Comentaris

La zona de la coma d'Arcalís, aquest matí de diumenge.
La zona de la coma d'Arcalís, aquest matí de diumenge. Grandvalira Resorts

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

La ventada que ja estava pronosticada per a aquest cap de setmana, i especialment per aquest diumenge, està condicionant i molt l’activitat a les pistes d’esquí, impedint obrir les cotxes més altes i deixant sense funcionament algunes de les instal·lacions remuntadores. El port d’Envalira s’ha hagut de tancar a la circulació i l’accés al país per França torna a ser complicat, dificultant novament l’activitat comercial al Pas de la Casa. Fins i tot el denominat Snowrow ha cancel·lat aquest diumenge totes les activitats per les condicions meteorològiques. 

Totes les estacions han advertit a través de les xarxes socials que només funcionen en les cotes més baixes. I s’adverteix que s’ha d’estar permanentment consultant les webs i altres elements d’informació per estar al cas de possibles canvis. A Naturaland, per exemple, la cota 2.000 està tancada pel fort vent. I a Arcalís només s’ha obert les zones més baixes. De fet, com al conjunt de Grandvalira, que veu com alguns dels enllaços mecànics també s’han hagut de desactivar i, en conseqüència, entre alguns dels sectors cal que funcionin busos. 

El Pas de la Casa aquest matí.

A Arinsal, des de l’estació massanenca s’ha informat que estan obertes les parts baixes i que la previsió és obrir Port Negre i Fonts. I restarà tancat el telecadira Orriols i el telefèric Pal-Arinsal. Mentrestant, a Pal està obert fins al Pla de la Cot i en base a l’evolució del vent s’anirà obrint de forma progressiva la resta de l’estació. Però els canvis s’han d’anar consultant a partir del lloc web o els canals de comunicació a les xarxes socials de Pal-Arinsal.

Tot plegat arriba enmig d’un clima pràcticament d’hivern sever, amb temperatures negatives en molts punts del país i amb precipitacions en forma de neu en les cotes més altes. De fet, durant la nit i matinada d’aquest dissabte a diumenge, no han estat pocs els vehicles, especialment, per exemple, a la zona d’Incles i Soldeu, que han acabat entravessats a la carretera pel fet de no anar degudament equipats i trobar-se enmig de la tempesta de neu. Aquest diumenge la ventada és més intensa. 


gruixos

Els gruixos de neu nova importants en altura i modelats pel vent que s’ha d’anar incrementant durant les properes hores i fins aquest migdia. Com ja s’ha apuntat, la nevada anirà sent cada vegada menys intensa. Els gruixos acumulats de nou aquest dissabte van des dels 4 centímetres a Perafita als 37 a la zona de les antenes d’Envalira. A Fontverd i a la Solana s’han registrat 29 centímetres i a les Fonts d’Arinsal i a Sorteny s’han mesurat, respectivament, 26 i 25 centímetres de neu nova. 

Comentaris

Trending