Esports espera que la fal·lera olímpica permeti que la Cursa Popular arribi a 4.000 participants

El ‘Dia de l’Esport per a Tothom’ es farà l’1 de juny, com a colofó dels Jocs dels Petits Estats, que hauran acabat el dia abans

Representants dels diferents actors que intervenen en la Cursa Popular Illa Carlemany.
Representants dels diferents actors que intervenen en la Cursa Popular Illa Carlemany. Toni Solanelles

Els ministeris de Salut i Esports esperen que la fal·lera olímpica que portin els Jocs dels Petits Estats estiri més gent a participar en la Cursa Popular Illa Carlemany. “El nostre repte seria arribar a les 4.000 persones inscrites”, ha afirmat el secretari d’Estat d’Esports, Alain Cabanes. El ‘Dia de l’Esport per a Tothom’, denominació de la jornada popular, se celebrarà l’1 de juny com a colofó dels Jocs dels Petits Estats, que hauran acabat el dia abans. La principal novetat serà el disseny de la samarreta, amb clares referències a l’olimpisme.

De fet, Cabanes ha destacat el fet que es combini molt clarament el concepte ‘Mou-te per la teva salut’ amb el ‘Dia olímpic’. I tot plegat queda reflectit en una samarreta amb una imatge diferent de les anteriors i que “haurem d’esperar com a mínim vint anys més per tenir-ne una de similar”, atès que és cada cinc cicles olímpics, almenys, que els Jocs no arriben a Andorra. La commemoració especial ha fet que enguany s’hagin encarregat fins a 4.500 samarretes. L’any passat se’n van fer 3.300 i 300 persones més van córrer sense dorsal. 

La immensa majoria de detalls es mantenen iguals, calcats, a la de les edicions anteriors. Sortida des del centre comercial Illa Carlemany, arribada al Parc Central, curses de dos o de cinc quilòmetres, inscripcions telemàtiques o presencials, regals, aportació solidària per a Unicef… els adults han d’adonar 5 euros per la samarreta, el dorsal amb xip i un petit lot d’obsequis. Si només es vol dorsal amb xip, la ‘taxat’ es redueix a 2 euros. En el cas dels infants, si es vol samarreta i dorsal i regals són 3 euros i la inscripció és gratuïta si es pretén només un dorsal amb xip.

BO PER A LA SALUT

La secretària d’Estat de Salut, Cristina Pérez, s’ha encarregat de recordar que el 55% dels participants en l’edició anterior van ser dones igual com el 55% dels inscrits ho van fer en línia. Pérez s’ha encarregat de posar el contrapunt ‘saludable’ a la presentació, recordant, entre altres coses, que l’activitat física “és bona tant pel cor, com pel cos com per a la ment” i que dita activitat, entre altres coses, serveix per reduir la possibilitat de patir cardiopaties, diabetis o algun tipus de càncer. 

“En tenim prou evidència científica”, ha remarcat la secretària d’Estat, que ha destacat també que “ajuda a prevenir depressions i episodis d’angoixa” i també facilita “la concentració i l’aprenentatge”. Just abans de fer una foto de família amb representants dels col·laboradors en la cursa, Cristina Pérez havia repassat també algunes directrius que dona l’OMS sobre l’activitat mínima que caldria realitzar en funció de l’edat de cadascú.

Comentaris (4)

Trending