Certament, hi ha molts dels aspectes que preveu el conveni que tampoc no podrien ser efectius ara mateix perquè estan condicionats a l’aprovació del pressupost general de l’Estat, que hauria de passar pel Consell General la tercera setmana d’aquest gener i no sortirà publicat al BOPA fins a final de mes o principi de febrer. Però sí que hi ha qüestions que s’haurien d’haver pogut ja implementar. De fet, el departament d’inspecció de Treball ha validat ja l’acord, el pacte.
De fet, tant la direcció del SAAS com els integrants del comitè d’empresa van negociar molt intensament i amb marge suficient, justament, perquè es poguessin fer tots els tràmits necessaris, de revisió, validació i altres, perquè el document prengués tots els efectes a partir del primer dia de l’any. Les dues parts esperen la validació per part de la intervenció delegada per poder signar formalment el conveni i que pugui entrar en vigor.
Aquells aspectes que depenen del pressupost, com que aquest té efectes retroactius habitualment a 1 de gener, això comportarà, doncs, que el conveni, per aquestes qüestions, també prengui efecte en aquest dia. Però hi haurà altres elements de l’acord laboral que fins que no entri en vigor no podran beneficiar els treballadors de la societat parapública sanitària.







Comentaris (2)