Andorra Endavant vol dotar de més poder al Col·legi de Metges a l’hora d’avalar nous facultatius

La formació esmena la llei de professions titulades de la salut i vol que l’informe del COMA sobre les noves autoritzacions d’exercici sigui “vinculant” per evitar d’aquesta forma “la discrecionalitat”

Els tres consellers d'Andorra Endavant en el seus escons al Consell General.
Els tres consellers d'Andorra Endavant en el seus escons al Consell General. CONSELL GENERAL

Andorra Endavant considera necessari que el Col·legi de Metges tingui més poder a l’hora de decidir si un facultatiu pot o no exercici al país. Per això, la formació considera que l’informe que emet l’entitat sobre qualsevol professional que faci la petició ha de ser vinculant. Així es vol introduir en la modificació de la llei reguladora de les professions titulades de la salut a tràmit al Consell General. Així, considera que s’evitarà “la discrecionalitat”.

I és que, segons han indicat a Altaveu fonts de la formació, entenen que “en matèria de salut no és admissible la discrecionalitat” i, a l’hora de concedir una autorització per a exercir, aquestes “han de respondre a criteris exclusivament tècnics i professionals”. En aquest sentit, s’alerta que “els errors en medicina poden tenir conseqüències”.

Per aquest motiu, vàries de les esmenes presentades pels consellers generals d’AE al text van encaminades a “dotar de caràcter vinculant” l’informe que el col·legi ha de fer amb relació a “la idoneïtat i el nivell professional del sol·licitant”. Això ha de permetre, al seu entendre, “garantir l’excel·lència i la seguretat dels pacients”.

Des d’AE es deixa clar que els canvis, si són acceptats, “mantenen intactes les competències de la CASS en matèria econòmica, de convenis i prestacions sanitàries”. Ara bé, el que es fa és “separar completament les funcions tècniques d’avaluació professional”. A banda, s’entén que “enfortim el paper del col·legi com a garant de qualitat i seguretat mèdica”.

La formació ha elevat altres esmenes, en aquest cas per objectius diferents. Entre altres aspectes, es volen reduir possibles conflictes d’interès i duplicitats administratives. S’entén que, d’aquesta forma, es pot “agilitzar el procés i reforçar la confiança dels pacients”.

Comentaris (2)

Trending