El SAAS treballa per reforçar el servei de pneumologia, que es troba en ‘situació límit’

La parapública posa en marxa dos edictes per consolidar dues places de metge per al servei d’envelliment i salut

Comentaris

El rètol del SAAS en l'accés principal per la plaça de l'hospital.
El rètol del SAAS en l'accés principal per la plaça de l'hospital. Toni Solanelles

El Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) treballa a contrarellotge per reforçar el servei pneumologia, que després de les incidències hagudes la setmana passada, que han obligat a reprogramar moltes visites i, fins i tot, a deixar-ne sense efecte tantes o més. Davant d’aquesta situació i conscient que ara mateix al servei només hi ha un professional de la pneumologia, s’estan valorant alternatives per donar resposta a les necessitats de la ciutadania.

No són pocs els pacients que pensaven poder ser atesos a consultes externes de l’hospital o que tenien alguna visita relacionada amb l’estudi del son que s’han trobat, gairebé un dia per l’altre, sense l’atenció que preveien. I estan pendents de quina resposta se’ls dona o, en el millor dels casos, hauran de passar un temps d’espera més o menys notable.  

Paral·lelament, el SAAS ha posat en marxa un doble procés per consolidar dues places de metge al servei d’envelliment i salut. En aquest cas, es pretenen consolidar un especialista en medicina interna i un altre referent a medicina comunitària i familiar. A banda de la titulació necessària i vàlida per a l’exercici de la professió a Andorra, entre requisits que se sol·licita -com el B2 de català o una habilitació especial-, també es demana haver prestat servei en unitats d’hospitalització geriàtrica, o en equips d’interconsultes geriàtriques hospitalàries i haver realitzat estades formatives o cursos acreditats en l’àmbit de la geriatria, la fragilitat i la valoració geriàtrica integral.

Comentaris

Trending