Un altre punt destacat del programa serà reforçar la separació de poders. "Els sistema judicial presenta moltes disfuncions i molts ciutadans s'han queixat d'injusticies i sospiten que els tentacles del poder executiu arriben fins a la Justícia".
Montaner assegura que cal fer reformes com ara els nomenaments del Fiscal General i del president del Consell Superior de la Justícia, així com la inspecció dels batlles "que s'hauria d'externalitzar". D'aquesta manera "es controlaria la feina d'alguns batlles".
Per la consellera no adscrita, la Justícia és un dels pilars fonamentals de la democràcia "i cal sanejar-lo". Diu que s'ha de lluitar també contra el tràfic d'influències i l'amiguisme. "Cap polític s'hauria de poder presentar a concursos públics". Un altre punt del programa serà el d'impulsar la celebració de referèndums.
Comentaris (7)