Andorra Endavant descarta presentar reserves d’esmena a la llei òmnibus: “Si governem la derogarem”

La formació liderada per Carine Montaner votarà en contra del text i espera poder sumar tres vots negatius més per poder promoure un recurs d’inconstitucionalitat  

Carine Montaner durant una intervenció seva al Consell General. CONSELL GENERAL

Andorra Endavant no ha presentat cap reserva d’esmena a la llei òmnibus. De fet, la formació que lidera Carine Montaner considera que aquesta fórmula no serveix per a res i el que farà el grup parlamentari, durant el debat que es farà dijous de la setmana que ve, serà defensar clarament i amb fermesa els efectes negatius que al seu parer comportarà el text promogut pel Govern i que modifica diverses altres lleis, com la d’immigració o la d’inversió estrangera. De fet, Montaner té clar que una de les primeres coses que faria el seu partit si pogués governar seria derogar la llei que previsiblement s’aprovarà la setmana que ve.

El debat, “el farem amb contundència”, ha indicat Montaner, es durà a terme dijous durant una sessió parlamentària al Consell General que es preveu molt llarga. Cada formació, cada grup parlamentari vol evidenciar el seu posicionament en matèria d’habitatge, de creixement urbanístic, d’immigració o d’inversió estrangera, que són quatre de grans matèries que toca aquest text molt transversal. I si el debat es preveu llarg és perquè s’hauran de debatre 23 reserves d'esmena i un vot particular que s’ha presentat al projecte de llei per al creixement sostenible i el dret a l’habitatge.

No és el cas d’Andorra Endavant. “Tenim clar que votarem ‘no’ a la llei, no farem cap reserva d’esmena i el nostre objectiu és aconseguir tres vots més negatius, nosaltres votarem en contra, per anar al Tribunal Constitucional i presentar un recurs d’inconstitucionalitat. I si mai governem un dia el primer que farem, ja ho posarem al programa electoral, serà derogar aquesta llei”, ha explicat amb rotunditat Carine Montaner.