El projecte que fixa els elements de protecció i promoció turística de Santa Coloma ja està llest

El comú d’Andorra la Vella preveu fer públic en un parell de mesos el treball del denominat Arc Patrimonial, a partir del qual es faran diverses actuacions per preservar i rellançar més i millor el poble 

El campanar de l'església de Santa Coloma en plena festa major.
El campanar de l'església de Santa Coloma en plena festa major. Toni Solanelles

El comú d’Andorra la Vella ja ha rebut el projecte definitiu del denominat Arc Patrimonial, el pla que ha de contribuir de manera decisiva a preservar i promocionar més i millor l’entrada de la parròquia i especialment el poble de Santa Coloma. En un parell de mesos la proposta s’hauria de fer pública, ha assegurat la cònsol menor de la capital, Olalla Losada, al terme de la missa de festa major en la qual, per a sorpresa d’alguns dels assistents i gaudi d’altres, el capellà que ha oficiat la cerimònia, Anto Pallikunnen, ha deixat anar un petit memorial de greuges, queixant-se manca de lavabos públics i estacionament a prop de l’església romànica de campanar circular. “Són coses en les que hem de treballar”, ha reconegut la cònsol.

Losada ha assegurat que en relació a la mancança del lavabo, “en som conscients”, i ha assegurat que “agafem el guant” que els ha agafat el capellà. “És un canal més” a partir del qual reben queixes o suggeriments. La cònsol ha admès que segurament el mossèn té accés a una part de la ciutadania que no s’acosta tant com voldrien a la majoria comunal per fer-los arribar les seves inquietuds i neguits. Losada ha indicat que en cas d’urgència es pot anar als lavabos de l’Espai Columba, l’equipament museístic, encara que no és el més adequat. Ara bé, la cònsol també ha deixat clar que no es pot col·locar un lavabo a qualsevol lloc.

I aquí ha estat quan a col·lació ha aparegut la qüestió del projecte de l’Arc Patrimonial. “Justament ara estem acabant, finalitzant el projecte de l’Arc Patrimonial on s’està refent tot el que és no només cartelleria sinó també els recorreguts per veure els diferents béns i és una de les coses que hem de veure com ho fem per no envair” altres espais. “Hem de posar un lavabo, sí, però no hem d'envair també la resta de camí o la resta de visibilitat a l’espai perquè depèn d'on posem un lavabo potser no és el més adequat”. 

Losada ha explicat que “ara ja hem rebut el projecte final i ara el presentarem a la junta de l’equip comunal i un cop tinguem fet això també el presentarem a tota la gent de Santa Coloma que ha participat en el projecte, perquè és de rebut, i llavors ja el farem públic”. I ha citat “en un o dos mesos”. El projecte té dos vessants. “Sobretot el de preservar perquè una cosa que no es coneix que no està ben senyalitzada és difícil que tinguem aquesta voluntat de preservar-ho i evidentment també aquesta part turística, que pugui venir d’una manera controlada, d'una manera en petits grups per gaudir dels espais de Santa Coloma que no són uns espais on es puguin gaudir bé si venen grans aglomeracions”.

-seguirà ampliació-

Comentaris

Trending