Després de 30 anys d’organització de la fira mercat de la planta i la flor, un dels esdeveniments que la corporació considera “més consolidats i amb una trajectòria més llarga” a la parròquia el comú es av fixar la idea de donar-li “un nou impuls”. El projecte es lidera des del departament de Turisme i la idea és que, com qualsevol projecte que es vol mantenir al llarg del temps, Andoflora pugui evolucionar per “connectar amb el públic i ser cada cop més atractiu”.
Amb aquest objectiu el mes de gener passat es va convocar un concurs d’idees per seleccionar l’empresa encarregada el disseny de l’esdeveniment. En aquell moment es va explicar que hi hauria tres premis per als participants de 4.000, 2.000 i 1.000 euros i que l’objectiu, segons la cònsol major, Eva Sansa, era “fer un pas endavant en la consolidació d’Andoflora com el Festival de la primavera”.
Ara bé, segons s’ha detallat des del comú, el jurat que va avaluar les propostes, va considerar que els projectes presentats no complien amb les expectatives d’originalitat i innovació que es volien, per la qual cosa, tot i que va ser la proposta millor puntuada, es va decidir declarar desert el primer premi i atorgar-li es segon, valorat en 2.000 euros (que es descomptaran de l’import de l’adjudicació), mentre que el tercer premi, de 1.000 euros, va ser per Jecom Disseny. Asseguren que tots els supòsits estaven previstos als plecs de bases.
La idea prevista en el concurs era que es transformés Andoflora en un esdeveniment “modern i dinàmic” que tingués un impacte ampli a la parròquia. Les bases del concurs també establien que el Prat Gran havia de ser “l’espai principal del festival”, si bé la voluntat és que tingués presència en diferents espais de la parròquia.
En aquests moments s’està acabant de dissenyar el cartell, que inclourà diferents propostes relacionades amb les plantes, les flors, la muntanya i el medi ambient.