Obres a la plaça del Funicamp per tallar les filtracions d’aigua que afecten l’aparcament

Els treballs es faran sobre 500 metres quadrats de superfície per refer la impermeabilització, deteriorada en els darrers anys, i costaran 150.000 euros

La plaça del Funicamp.
La plaça del Funicamp.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El comú d’Encamp es mostra preocupant per les filtracions d’aigua que s’han detectat a les plantes superiors de l’aparcament del Funicamp. Es deuen al fet que la impermeabilització de la plaça superior, que data de la construcció de la instal·lació, s’ha deteriorat. Per evitar que la situació vagi a més i s’hagin de lamentar danys més importants, s’ha optat per fer obres per refer tot el paviment i garantir un bon aïllament. La previsió és destinar-hi 150.000 euros i que els treballs es puguin culminar a inicis de tardor.

El primer pas ha estat la convocatòria del concurs per contractar l’empresa que es faci càrrec de les obres. En aquest sentit, en la documentació del plec de bases s’explica que “en els darrers anys s’han detectat filtracions recurrents a les plantes inferiors”. Això posa en evidència que hi ha “una degradació de la impermeabilització existent”. Per això, cal actuar.

Així, la previsió és que es faci una actuació en una superfície aproximada de 500 metres quadrats. Una part, el 65%, se situa sobre el mateix aparcament, amb una coberta de formigó per sota que cobreixen una de les plantes d’estacionament i vàries sales tècniques. La resta, el 35%, és una plataforma sobre el pont que travessa el riu Aixec, part de formigó i part metàl·lic.

Amb el projecte, es vol “garantir l’estanquitat completa” de tota la superfície de la plaça, eliminar les filtracions ja existents i tornar a pavimentar l’espai amb un nou asfalt. Pel que fa a la impermeabilització, es farà servir un únic sistema sobre tota l’àrea d’actuació, estigui sobre l’edifici o el pont. Es considera que el sistema escollit -poliurea projectada en calent- és adequada per a totes dues parts.

La previsió és poder adjudicar les obres durant el mes vinent. Un cop s’iniciïn, els treballs haurien de durar unes deu setmanes. Per tant, s’estima que tot estaria completat a inicis de tardor. El pressupost del projecte és de 150.000 euros.

Comentaris

Trending