Gili retreu a Govern la lentitud amb el pisos del Pessebre i clama perquè s’acabin

La cònsol refreda el compromís d’Escaldes amb els incentius a privats per fer habitatges assequibles i assegura que abans de prendre cap decisió volen analitzar la proposta de Marsol

La cònsol d'Escaldes-Engordany, Rosa Gili. Comú d'Escaldes-Engordany

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, s’ha mostrat molesta aquest dimecres amb la lentitud amb què s’està desenvolupant la construcció dels pisos de lloguer assequible de l’avinguda del Pessebre. Gili ho ha manifestat en ser qüestionada pel programa d’incentius que aquest dimarts els va presentar Marsol en reunió de cònsols i que, segons ha manifestat, des del seu comú “no es va agafar cap compromís. Ens ho mirarem i en parlarem”. Alhora, ha volgut recordar que des de la seva corporació ja s’han activat ajudes per la problemàtica de l’habitatge.

Malgrat que en la roda de premsa posterior a la reunió de cònsols d’aquest dimarts, els portaveus comunals van expressar ple suport a la proposta que els havia presentat la ministra Conxita Marsol, Gili ha refredat el compromís. La cònsols ha reconegut que ella no sabia el motiu de la compareixença de la ministra i per tant, “vam escoltar el que ens va dir i ja està”. Tot i així, ha reiterat que la problemàtica de l’habitatge “ens preocupa molt”, motiu pel qual ha recordat que van impulsar un dels primers projectes en aquest àmbit, després del de Borda Nova, però que en canvi “està anant molt a poc a poc”. Fins i tot, ha apuntat que tenim en compte que la construcció està totalment en mans del Govern “s’hauria d’activar”. Gili ha recordat que l’equip d’arquitecte havia dit que amb 16 mesos podien estar fet, però n’han passat molts més. “Em consta que estan havent-hi alguns problemes, però jo crec que mereixeria que el Govern ‘apreti’ molt”, ha manifestat, insistint que cal acabar-lo perquè a més es troba en una parròquia central i té molta demanda.

Acord entre Govern i comuns pel programa d’incentius perquè els privats facin pisos assequibles

Alhora ha recordat, també, l’ordinació que va aprovar el comú per donar ajuts a l’habitatge i ha avançat que properament presentaran un pla de xoc en relació amb aquesta qüestió. En aquest sentit, igual que va manifestar el cònsol d’Andorra la Vella, es vol analitzar la documentació que es faci arribar el Govern per comprovar que no hi hagi mesures que se solapin i per tenir clar, també, l’impacte a nivell financer.

D’altra banda, sobre la possibilitat de fer canvis a la llei del sòl per permetre la construcció en terreny demanials, s’ha mostrat partidària de respectar les competències de cada comú.

MUSEU NACIONAL

Sobre la petició del cap de Govern als grups de l’oposició que tenen representants comunals per trobar una ubicació per al Museu Nacional a Andorra la Vella o Escaldes-Engordany, ha explicat que la seva parròquia no té massa espais lliures, però creu que és el Govern qui ha de decidir on s’ha de fer aquesta infraestructura. “A nosaltres ningú ens ha dit res, però si és necessari, que ens ho diguin i ho valorarem”.