Encamp recupera les caramelles diumenge i dilluns de Pasqua gràcies a l’impuls dels joves

Un grup de 18 joves pren el relleu amb l’objectiu de mantenir la tradició i engrandir el grup de cantaires de cara a l’any vinent

Cartell Diada Sant Romà de les Bons. Comú d'Encamp

Encamp recupera aquest any les caramelles gràcies a la iniciativa d’un grup de joves que des de fa més d’un mes assagen el repertori que cantaran diumenge i Dilluns de Pasqua. El grup estarà encapçalat per dos dels que ja en formaven part del grup anterior, Xavier Terrones i Gerard Molina, que prenen el relleu com a caramellaires majors.

La tradició de les caramelles es remunta a molts anys endarrere, amb records intensos als anys 80, i la primera recuperació l’any 2003. La pandèmia de la Covid va aturar de nou la tradició i enguany un grup de joves, encapçalats per dos dels que ja en formaven part del grup anterior, Xavier Terrones i Gerard Molina, que prenen el relleu com a caramellaires majors.

Els actuals caramellaires seran un grup de 18 de joves, que han intensificat els assajos a la Valireta durant les darreres setmanes, que cantaran un repertori de vuit cançons durant el recorregut previst durant el diumenge 20, que començarà a les 11 hores a Sant Miquel, continuarà pel Tremat i la Mosquera, continuarà pel passeig de l’Alguer fins a arribar a Santa Eulàlia on cantaran al voltant de les 12 h quan finalitzi la missa.

Dilluns, amb motiu de la trobada a Sant Romà de les Bones, després de la missa major de les 11 hores i un posterior aperitiu i sardanes, els caramellaires iniciaran un recorregut pels carrers de les Bons. Cap a les 12 hores es cantarà davant de Sant Romà, i la cantada continuarà cap a la plaça dels Arínsols i finalitzarà al parc de l’Ossa.