El comú de la capital confia que cap al març es podria tirar endavant una altra vegada els Pouets

El cònsol major ha explicat que estan pendents de fer un pas endavant i decidir si fer un altre concurs o un procediment negociat perquè qualsevol persona o privat pugui oferir les seves propostes

Comentaris

Sergi González davant de l'aparcament dels Pouets.
Sergi González davant de l'aparcament dels Pouets. M. P.

El cònsol major d’Andorra la Vella, Sergi González, s’ha mostrat confiat que de cara al març es podria tirar endavant els Pouets. Això sí, estan pendents de si serà a través d’un altre concurs o mitjançant un procediment negociat, perquè qualsevol persona o privat pugui oferir les seves propostes.

Així ho ha explicat el mandatari durant una entrevista amb l’Agència de Notícies on ha recordat que això es podrà fer perquè es va fer un concurs per a obtenir “una digitalització dels Pouets” que permetés tenir tota la informació i que la gent pugui fer els seus projectes. Un procediment que era necessari segons González, ja que una de les raons que van al·legar algunes de les 22 empreses que es van descarregar el plec de bases -i que no van acabar entrant el projecte-, va ser la falta de plànols digitalitzats del recinte.

La façana de l'aparcament dels Pouets.

Relacionat

Un futur per als Pouets: des d’aparcament… a jardí botànic

“Hi ha un rum-rum, hi ha gent que et va a demanar”, ha explicat el cònsol, tot afegint que ell disposa de les claus dels Pouets i que qualsevol persona que li va allà els acompanya al recinte: “Molta gent se sorprèn de l’espai i de tot el que hi ha allà, és una obra espectacular”.

Preguntat sobre si té alguna preferència en l’ús de l’edifici, el cònsol ha manifestat que, “al final, pots fer dues coses: dir ‘sí’, m’agradaria alguna cosa a nivell social’ o, bé, que qualsevol empresa amb alguna cosa lògica vingui” i que el comú comenci a tenir uns ingressos: “Si hi ha un empresari que ve i vol fer un espai per emmagatzemar objectes, perfecte; si algú vol venir a crear un viver d’empreses, parlem-ne”, ha manifestat.

POUP ANDORRA LA VELLA

D’altra banda, el cònsol també s’ha mostrat confiat que l’exposició pública del nou POUP pugui ser durant el mes de juny, explicant que els arquitectes ja estan baixant a plànols tot el que es va tractar durant la part pública participativa i, d’aquesta manera, definir “en quines zones pot haver-hi un creixement i quines s’han de preservar”.

En aquest sentit, l’octubre passat el comú va fer públic que el POUP actual preveu que Andorra la Vella pugui arribar a 76.000 habitants. Una xifra “inimaginable” per a González i que, tal com ha assegurat, “no es donarà durant el meu mandat”. A parer seu, “hem de fer una desacceleració, sense obviar que Andorra ha de créixer”. “Ens hem de quedar amb aquests 26.282 habitants que tenim en l’actualitat? Jo crec que no, Andorra pot créixer més, però ha de créixer d’una manera endreçada i planificada”, ha detallat.

El cònsol major Sergi González, durant la darrera reunió del consell consultiu.

Relacionat

Andorra la Vella busca eines per evitar que el POUP pugui contemplar 76.000 habitants

“Quin és el topall de població de la parròquia? No us ho puc dir ara perquè per això estem fent la revisió, però jo crec que és molt important tenir el full de ruta de quin model de parròquia volem, quanta gent ha de poder viure amb aquest nivell de qualitat de vida i, sobretot, ser una parròquia que doni oportunitats”, ha especificat en declaracions a l’ANA.

Finalment, el mandatari ha recordat que si hi ha un creixement poblacional també “hi ha d’haver un llistat d’equipaments públics necessaris per a aquesta nova parròquia que vindrà” com són “el subministrament d’aigua i la mobilitat”, entre d’altres. “Per això mateix servirà el nou POUP, per a donar-nos aquestes respostes”, ha constatat

Comentaris (1)

Trending