Consultat el comú ordinenc, s’ha indicat que “fa temps que treballem per conscienciar i prevenir aquest tipus d’incidents. Actualment estem reforçant la senyalització a les zones rurals de la parròquia amb nous cartells més visibles i contundents, que recorden les obligacions dels propietaris de gossos, especialment la necessitat de portar-los sempre lligats, així com les sancions aplicables en cas d’incompliment, que poden arribar fins als 3.000 euros”.
Aquesta nova senyalització, expliquen les fonts comunals consultades, “també posa l’accent en el respecte a les activitats agràries i ramaderes, la protecció del bestiar i la preservació dels espais de treball dels pagesos i ramaders”. Paral·lelament, “el comú continuarà realitzant, com ja s’ha fet fins ara, controls aleatoris arreu de la parròquia per vetllar pel compliment de la normativa de tinença d’animals i garantir que els gossos circulin degudament lligats als espais on així és obligatori”.
Malauradament, indiquen des de la corporació ordinenca, “episodis com el succeït recentment a Segudet demostren la importància de mantenir aquestes accions de sensibilització, vigilància i control per evitar nous atacs al bestiar i afavorir una convivència respectuosa entre els usuaris de la muntanya i el sector ramader”.









Comentaris (3)