La Biblioteca Comunal d’Escaldes-Engordany incrementa un 17,4% els usuaris el 2024

D’entre els espais més utilitzats destaca el d’informàtica, que ha augmentat en un 31,7% arribant als 4.377 usuaris

Comentaris

Una de les activitats organitzades a sala de la biblioteca d'Escaldes-Engordany.
Una de les activitats organitzades a sala de la biblioteca d'Escaldes-Engordany. Marc Escolà

La Biblioteca Comunal d’Escaldes-Engordany ha registrat un increment global del 17,4% d’usuaris durant el 2024, consolidant-se com un espai cultural de referència i de promoció de la lectura per a totes les edats. Les dades d’assistència confirmen una tendència positiva en tots els serveis i espais de la biblioteca, tant per al públic adult com infantil, així com a l’àrea d’informàtica. Les dades recollides durant el 2024 mostren una clara tendència a l’alça en pràcticament tots els serveis oferts, amb un increment destacat del 31,7% en l’ús de l’espai d’informàtica, que ha registrat 4.377 usuaris.

En total 10.082 persones han fet ús de l’espai d’adults de la biblioteca, fet que representa un increment del 16% respecte al 2023. A la zona infantil, també s’ha registrat una pujada significativa, amb 5.222 infants i joves, un 11% més que l’any anterior. De fet, les xifres han augmentat considerablement els darrers anys, recuperar-se de la davallada durant el 2020 i 2021 a causa de les restriccions de la pandèmia, que van obligar a tancar algunes de les sales durant aquest període.

Els préstecs de llibres també han experimentat un augment: a l’àrea d’adults s’han prestat 2.992 llibres, un 2,6% més que l’any anterior, mentre que a la secció infantil s’han fet 3.009 préstecs, amb un creixement del 8,4%. Pel que fa als idiomes més demanats, el català continua sent el preferit entre el públic adult, seguit del castellà i el francès, mentre que entre els més joves predominen els llibres en castellà i francès. Aquest creixement constant evidencia l’interès creixent per la lectura consolida la biblioteca com un espai clau per a la cultura, el coneixement i la vida comunitària dins la parròquia.

D’altra banda, es consoliden les activitats organitzades a la biblioteca que han continuat guanyant públic. L’espai per a adults ha aplegat 442 participants, un 24,16% més que l’any passat, gràcies a propostes com el club de lectura Liter’Art que ha tingut molt bona acollida. En l’àmbit infantil, 756 nens i nenes han participat en tallers i 848 han visitat la biblioteca en el marc de sortides escolars, reforçant el vincle amb la lectura.

Comentaris (1)

Trending