D’una banda, els treballs a Prada Motxilla permetran transformar l’entorn del Lycée Comte de Foix amb una actuació que incorpora nou enjardinament, arbrat i espais més amplis per als vianants. El projecte preveu també la implantació d’un carril bici i la reorganització de la circulació per ordenar els fluxos de vehicles i millorar la seguretat en una zona amb una elevada activitat diària. Paral·lelament, s’han iniciat les obres de reforma de la voravia de la Baixada del Molí, entre els números 21 i 37, una intervenció destinada a millorar la seguretat dels desplaçaments a peu a l’entorn del Pavelló Toni Martí i de l’Estadi Nacional.

Entrant al detall, l’actuació permetrà ampliar les voravies, renovar el paviment i l’enllumenat, reordenar la vialitat i incorporar un carril bici, així com diversos elements de pacificació del trànsit per reduir la velocitat dels vehicles i millorar la convivència amb els vianants. “És una actuació molt necessària en un punt amb molta afluència, que ens permet embellir l’indret, guanyar espai per als vianants i ordenar millor la circulació en l’entorn dels equipaments esportius”, ha afegit Cabanes.
El projecte també inclou la creació d’una nova plaça davant del Pavelló Toni Martí amb zones enjardinades, bancs i arbrat, que contribuirà a humanitzar aquest tram de carrer i a generar un nou espai de descans per a la ciutadania. Les obres a Prada Motxilla tenen un termini d’execució aproximat de dos mesos i es duran a terme per trams amb l’objectiu de reduir al màxim l’afectació als usuaris del centre escolar. Pel que fa a la Baixada del Molí, els treballs tenen una durada estimada de 18 setmanes. En tots dos casos, les actuacions no comportaran afectacions al trànsit, garantint en tot moment la circulació i l’accés als equipaments de la zona.







Comentaris