L’accident ha estat poc després de 2/4 de 3 de la tarda i més enllà de la malaurada defunció, ha causat unes retencions que, després, afegides a la cua de baixada que hi sol haver quan tanquen les pistes, ha causat un caos enorme a la carretera. Els bombers i la policia han rebut l’avís del sinistre, que ja d’entrada s’ha vist que seria greu, poc abans de 3/4 de 3. Els bombers han enviat cap a lloc dues dotacions del parc de Canillo i una altra del de Santa Coloma. També s’han traslladat cap a Incles equips del SUM i de transport sanitari més vehicles de la policia i agents de circulació del comú de Canillo.

Les diverses trucades que han rebut els serveis d’emergència parlaven de dues persones atrapades a la furgoneta. Una de greu i una de lleu. S’ha activat també l’helicòpter per accelerar qualsevol trasllat, especialment l’accidentat que es considerava més greu. Ciutadans que hi havia en el lloc de l’accident han pres la iniciativa de mirar d’extreure els ferits i ho han aconseguit. Quan han arribat els serveis sanitaris ja no hi havia ningú atrapat. L’acompanyant ha estat retirat de seguida i traslladat cap a l’hospital amb ferides de diversa consideració però que no haurien de ser especialment rellevants.
El més malparat era el conductor. S’han iniciat maniobres de reanimació però han resultat infructuoses i els metges del SUM han hagut de certificar allí mateix la defunció del ferit, sense que finalment hagi hagut de ser necessària la intervenció de l’helicòpter medicalitzat malgrat que estava a lloc esperant de fer efectiu el trasllat. El seu aterratge ha estat un dels elements que ha comportat que s’hagués de tallar totalment la via. Pràcticament des del primer moment. I això ha originat importants retencions. Fins a Grau Roig de baixada, fins a Canillo de pujada.

Sobre les 4 de la tarda ja ha quedat clar que no hi havia res a fer i una vegada ha marxat l’helicòpter malauradament de buit, s’ha obert pas alternatiu mentre es feien tasques de neteja de la calçada i les tasques pertinents per, primer, retirar la furgoneta afectada, de la marca Mercedes i molt malmesa en la seva part davantera, i, després, l’autobús, que també ha resultat molt danyat, en aquest cas en la part posterior. En el moment del xoc hi havia en el bus, a banda del xofer, quatre passatgers que no haurien sofert cap dany.
Segons fonts de la companyia titular del bus, cap dels passatgers del vehicle no han sofert danys i l’autobús s’havia aturat en aquell punt per gestionar l’atenció a clients seus. La mateixa font ha assegurat que el vehicle estava degudament estacionat i que hauria estat arran de l’impacte que el bus hauria quedat lleugerament entravessat envaint molt parcialment el carril de pujada. La policia haurà de determinar per quin motiu la furgoneta, d’ús privat, s’ha encastat tant directament i violentament cap al bus.
Quan han finalitzat les tasques de retirada dels vehicles implicats i encara sense haver pogut digerir l’efecte de les retencions, s’han iniciat les cues lligades al tancament de pistes i tot plegat no ha fet res més que col·lapsar la carretera general CG-2. És el primer accident mortal de l’any i, de fet, i sortosament, el 2025 recentment acabat no va registrar grans incidents de conseqüències fatals a les carreteres del país. Això sí, en el tram final de l’any es va haver de lamentar un atropellament d’un home de més de 80 anys a l’avinguda Fiter i Rossell que va acabar causant la mort al vianant.

De baixada la retenció ha arribat fins més enllà de la rotonda de Grau Roig.

L'accident ha generat una forta retenció.

Les emergències sanitàries actuant sobre lloc.

Expectació davant l'actuació sanitària arran de l'accident.

El xoc és, com a mínim, molt aparatós.
El xoc és, com a mínim, molt aparatós.








Comentaris (12)